Ceļojumu alkstoši jaunieši meklē pieredzi un viņiem nerūp īpašumi

Boston Consulting prognozē spēcīgu starptautiskā tūrisma pieaugumu un sagaida, ka ieņēmumi līdz 2040. gadam trīskāršosies līdz 15 triljoniem ASV dolāru.

Šķiet, ka starptautiskajam tūrismam nav robežu. Neskatoties uz ekonomiskajām krīzēm, klimata katastrofām un aizvien skaļākajiem protestiem daudzos bieži apmeklētos galamērķos, nozare, visticamāk, attīstīsies par vienu no lielākajiem izaugsmes tirgiem pasaulē. Saskaņā ar «Boston Consulting Group» (BCG) analīzi, līdz 2040. gadam atpūtas un atvaļinājumu ceļojumu sektora gada pārdošanas apjoms varētu trīskāršoties līdz aptuveni 15 triljoniem dolāru.

Stratēģijas konsultāciju uzņēmums aptaujāja ceļotājus vienpadsmit valstīs, tostarp Vācijā un Lielbritānijā. Secinājums ir tāds, ka pieredze daudziem ir jaunā greznība.

"Vēlme pēc pieredzes arvien vairāk aizstāj tradicionālo statusa simbolu meklējumus. Ceļošana kļūst par pašrealizācijas izpausmi," saka Deniss Ucerats, BCG partneris, kas atbildīgs par ceļojumiem stratēģijas konsultāciju uzņēmumā Centrāleiropā. "Pat ja pašreizējā saspringtajā ekonomiskajā situācijā tas varētu nešķist, šī tendence potenciāli varētu palīdzēt ceļojumu nozarei sasniegt jaunas virsotnes." Tas saskan ar iepriekšējiem pētījumiem, kas liecina, ka tūkstošgades paaudzei, kas būtībā ir tie, kas dzimuši laikā no 1980. līdz 1995. gadam un vēlāk, vairs nav svarīgi, piemēram, automašīnas vai citi statusa simboli, bet gan iespaidi un pieredze, ko nodot tālāk.

Kulinārijas mākslas uzvaras gājiens

Tūrisma eksperti ir identificējuši kulinārijas mākslu kā arvien svarīgāku atvaļinājumu ceļojumu virzītājspēku noteiktu sociālo slāņu vidū un līdz ar to ir vairāk koncentrējusi savas kampaņas uz to. Īpaši daudzās Āzijas valstīs tā sauktais kulinārais tūrisms jau ir galvenais ceļošanas iemesls. Tas paver pilnīgi jaunas iespējas, sākot no reģionāliem gardēžu maršrutiem līdz kulinārijas darbnīcām un pop-up ēdināšanas pieredzēm.

Nozares izaugsmi turpmākajos gados un desmitgadēs galvenokārt virzīs jaunattīstības tirgi, un attīstību jo īpaši ietekmēs Ķīna, Indija un Saūda Arābija, savā pētījumā norāda BCG. Ķīna turpina nostiprināt savu vadošo pozīciju kā valsts ar visaugstākajiem ceļojumu izdevumiem. Reitinga otrajā vietā pašlaik ir ASV, kam seko Vācija.

Vienlaikus būtiski mainās arī ceļotāju profils. Pieprasījuma uzvedībā arvien vairāk dominē tūkstošgades un Z paaudze (dzimuši laikā no 1995. līdz 2010. gadam). Solo ceļojumi, kā arī darba braucieni un bleisūras braucieni – profesionālās un privātās dzīves apvienojums – kļūst par jaunu normu. Saskaņā ar aptaujas rezultātiem daudzās jaunattīstības valstīs vairāk nekā 70 procenti plāno paplašināt savus komandējumus, iekļaujot tajā privātas uzturēšanās. Salīdzinājumam: Vācijā tas ir tikai 30 procenti.

Mākslīgais intelekts

Arī ceļojumu plānošanas un rezervēšanas veids būtiski mainās. Papildus sociālajiem medijiem, kas būtiski ietekmē jaunās mērķa grupas ceļošanas paradumus, tagad strauji pieaug arī mākslīgā intelekta atbalstītu asistentu nozīme. Toties tradicionālās tiešsaistes meklētājprogrammas un klātienes ceļojumu aģentūras, kas ievērojamu uzticamības vietu pozīciju ieguva tikai Covid-19 pandēmijas laikā, ievērojami zaudē savu nozīmi.

Tūristi vēlas piedzīvot spēcīgās emocijas un neaizmirstamus piedzīvojumus atvaļinājumā vai ceļojuma laikā, kur saskaņā ar BCG veikto aptauju, lielāka daļa ceļojumu būs iekšzemes (īpaši jaunattīstības valstīs) ietvaros. 

Saskaņā ar BCG pētījumu, atpūtas braucienu radīto nakšņošanas reižu skaits līdz desmitgades beigām pieaugs vidēji par četriem procentiem gadā; Sākot ar 2030. gadu, sagaidāma nedaudz samazināta izaugsme – trīs procenti gadā. Arī ceļa izdevumi pieaugs par aptuveni astoņiem procentiem gadā līdz desmitgades beigām un pēc tam par septiņiem procentiem gadā līdz 2040. gadam.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 29.11.2025 - 06.12.2025 Ekskursija un mielasts sveču gaismā Liepājas reģiona TIB
6. decembrī Liepājas interjera muzejs aicina uz ekskursiju un mielastu sveču gaismā. | Skatīt vairāk
Piedāvā atpūtas un apskates ceļojumus! AirGuru
Populārākie galamērķi, izdevīgākās cenas, pēdējā brīža piedāvājumi, viss iekļauts viesnīcas, nedēļas nogales piedāvājumi... | Skatīt vairāk
Kalējs Edgars Vronskis Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa
Kalējs Edgars Vronskis nodarbojas ar māksliniecisko metālapstrādi. Apmeklētājiem ir iespēja iemēģināt savu roku izkaļot kādu laimes monētu vai | Skatīt vairāk
Bebrenes dzirnavas Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa
Bebrenes muižas apbūves teritorijas ciešā tuvumā, turpat pie muižas mūra žoga ir saglabājusies dzirnavu ēka ar dzirnavnieka dzīvojamo māju blakus. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::2.65995216sec.