Turības absolventi dalās pieredzē sociālo tīklu pielietošanā, strādājot tūrisma uzņēmumos16.12.2013 06:23 | Latvija
Autors: Daiga Bazule Avots: BalticTravelnews.com
2013. gada decembra sākumā Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic savā Facebook lapā sasniedza 100.000 sekotāju robežu. Vērā ņemams ir arī tūrisma aģentūras Vanilla Travel sekotāju skaits Facebook, kas jau tuvojas 50.000 atzīmei. Arī kompānijas Ecolines sekotāju skaits ir iespaidīgs. Šie tūrisma uzņēmumi spēj konkurēt pat ar Latvijas lielākajiem medijiem - Tvnet, Delfi un Apollo, kā arī nozares portālu Travelnews. Atpūtas centra Lido sekotāju skaits Draugiem ir vairāk nekā 70.000, straujiem soļiem sekotāju skaitu palielina arī tūrisma aģentūra Travel RSP, Ecolines, Čili Pica, Altebo un Hotel Jūrmala Spa. Kādēļ tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumi Latvijā izvēlējušies sociālos tīklus izmantot kā vienu no mārketinga un komunikācijas līdzekļiem, jautājām trim Biznesa augstskolas Turība absolventiem, kuri šobrīd strādā minētajā nozarē un savā ikdienā saskaras ar sociālajiem tīkliem. Sazinājāmies arī ar Turības absolventi, kura šobrīd strādā Broadmoor Hotel un par savu dzīvesvietu sauc Kolorādo ASV.
Reklāma
Kaspars Ekša, Radisson Blu Hotels mārketinga koordinators. "Radisson Blu viesnīcas Latvijā aktīvi izmanto sociālos tīklus Facebook un Foursquare. Šie sociālie tīkli tika izvēlēti, jo lielākā daļa mūsu mērķauditorijas ir ārzemju viesi, kuri komunicē angļu valodā un pārsvarā izmanto tieši šos sociālos tīklus savstarpējai komunikācijai un informācijas meklēšanai. Sociālie tīkli ir ātrākais un ērtākais veids kā nodot informāciju ne tikai mūsu viesiem, bet arī vietējiem iedzīvotājiem, kuri iecienījuši apmeklēt bārus un restorānus mūsu viesnīcās. Sociālajiem tīkliem ir vairākas priekšrocības attiecībā pret citiem komunikācijas kanāliem, tomēr, pēc manām domām, galvenā ir tā, ka sociālo tīklu izmantotāji ir paši izvēlējušies kļūt par mūsu uzņēmuma sekotājiem un līdz ar to šī informācija viņus tiešām interesē. Uzsaktu, ka sociālajiem tīkliem ir lielāka priekšrocība nekā e-pasta vēstulēm, kas mūsdienu ar informāciju piesātinātajā laikmetā bieži vien tiek automātiski izdzēstas pat neatvērtas. Ikdienā meklējot informāciju, pats izmantoju gan sociālos tīklus, gan uzņēmumu mājas lapas, jo katrai no tām ir savas priekšrocības. Sociālos tīklus izmantoju jaunāko ziņu un jaunumu iegūšanai, savukārt, ja nepieciešama padziļinātāka informācija par uzņēmumu vai kādu produktu, apmeklēju mājas lapu." Agnese Oskerko, tūrisma aģentūras Tur un Te valdes locekle. "Uzņēmuma vajadzībām izmantoju Draugiem, Facebook un Linkedin. Tie ir populāri, līdz ar to ir iespēja aizsniegt plašu potenciālo klientu loku. Visos ir mērķis informēt gan par uzņēmumu, gan piedāvātajiem pakalpojumiem, gan aktualitātēm, kas vietējos varētu interesēt. Linkedin ir specifiskāks un izvēlēts tieši profesionālo kontaktu veidošanai nozarē un blakusnozarēs. Tomēr kopumā lielākā daļa mūsu mērķauditorijas nav aktīvi sociālo tīklu lietotāji. Tāpēc sociālie tīkli ir tikai daļa no mūsu komunikācijas kanāliem. Gan Draugiem, gan Facebook tiek izmantoti primāri, tikmēr ziņas tiek nosūtītas elektroniski arī tiem, kuri pierakstījušies jaunumiem uzņēmuma mājaslapā, kā arī klientu lokam. Katram veidam ir savi plusi un mīnusi, kā arī veidam, kā tiek pasniegta informācija. Vismaz mūsu uzņēmumā informācija sociālajos tīklos, e-pastā un mājas lapā atšķiras. Protams, mērķis ir klientu ieinteresēt nonākt mājaslapā. Sociālo tīklu priekšrocība pilnīgi noteikti ir iespēja netieši uzrunāt nejaušu cilvēku loku, kas konkrētajā brīdī pat nedomā par ceļojumu, bet, ja informācija pasniegta atmiņā paliekoši, iespējams atceras, "pielaiko", vai vēl labāk - "nošēro". Pati ikdienā izmantoju sociālos tīklus, Google, 1188, tagad arī Travelnews.lv, kā arī konkrētu uzņēmumu mājaslapu "grāmatzīmes". Tomēr jāatzīst, ja es nedzīvotu tūrisma nozares informācijas laukā, tad citā sfērā interesējošu uzņēmumu, pirmkārt, meklētu Google un 1188." Sabīne Timma, viesnīcas Radi un draugi konferenču koordinatore. "Visaktīvāk strādājam ar Facebook, bet mums ir profili arī Twitter un Google+. Jāņem vērā, ka lielākā daļa mūsu auditorijas ir vecumā virs 35 gadiem, kas nozīmē, ka viņi nemaz tik bieži neizmanto sociālos tīklus, bet dod priekšroku mājaslapām un tiešai sarakstei e-pastā. Tas nozīmē, ka mums lielāks uzsvars jāliek uz mājas lapas un komunikācijas ar viesiem pilnveidošanu. Minētos sociālos tīklus izmantojam, jo tie ir vispopulārākie un aptver vislielākās auditorijas. Facebook, protams, izmantojam visvairāk, jo informācija pie auditorijas nonāk uzreiz, ir arī jūtama cilvēku reakcija – patīk vai nepatīk, ir aktuāli vai nav. Sociālie tīkli netiek uzskatīti par primāro līdzekli, jo vēlamies vairāk uzmanības vērst uz mājas lapu, bet reālā situācija rāda, ka sociālajos tīklos informācijas apmaiņa notiek daudz straujāk. Tā ir bezmaksas reklāma. Pati meklējot informāciju par konkrētu uzņēmumu, apmeklēju viņu mājas lapu, taču visbiežāk aktuālo informāciju uzzinu nozares portālos – Travelnews, Tūrisma Bizness, Dining un citos." Ieva Karole, Broadmoor Hotel (Kolorādo, ASV) viesu apkalpošanas nodaļas darbiniece. "Lai gan šajā viesnīcā nestrādāju mārketinga nodaļā, esmu ciešā kontaktā ar šīs nodaļas pārstāvjiem. Viesnīcā ir divi cilvēki, kuru galvenais darbs ir uzturēt viesnīcas sociālos tīklus. Lielāko uzsvaru viesnīcas mārketinga nodaļa liek uz Facebook un Twitter, tiek izmantots arī Youtube. Broadmoor Hotel Facebook lapas sekotāju skaits pārsniedz 30.000, savukārt Twitter - 6.000. Ar sekotājiem aktīvi tiek komunicēts katru dienu. Pati izmantoju Facebook, jo manu paziņu, draugu, kolēģu loks plešas pa visu pasauli."
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.
|
SADAļU ATBALSTA:
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
„Ceļš ir ceļš un Ceļš..”. Ko tas nozīmē -noskaidrosim ceļojumu stāstu vakarā par Portugāles un Latvijas Santjago ceļos pieredzēto! | Skatīt vairāk
Latvija
Paredzētas draugiem, ģimenēm un skolas vecuma bērniem. Klašu eglīšu pasākumu vieta ar papildus aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Kantrīmūzikas koncerts un jaunā albuma prezentācija “Klaidonim 20”. | Skatīt vairāk
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
KOMENTĀRI
|