Autors: Ints Mūrnieks
Avots: Ints Mūrnieks
Dodoties ceļojumā vienmēr ir noderīgi iegādāties apdrošināšanu. Taču īpaši svarīgi tas ir tad, ja ceļojuma laikā paredzēts nodarboties ar ekstrēmiem sporta veidiem vai fiziskām aktivitātēm. Vēl jo svarīgāk ir izvēlēties pareizo apdrošināšanas biroju un noskaidrot, kā šis birojs pilda savas saistības. Savu stāstu par nedienām ar apdrošināšanu ceļojuma laikā Travelnews.lv redakcijai izklāstīja uzņēmuma "IMPRO ceļojumi" līdzīpašnieks Ints Mūrnieks.
Ints Mūrnieks:
Reklāma
«2016. gada novembrī trīs cilvēki devāmies trekinga maršrutā uz Nepālu. Tā kā bija paredzēts kāpt līdz 5500 metriem virs jūras līmeņa, bija nepieciešama nopietna apdrošināšana, kas iekļauj arī evakuāciju kritiskas situācijas gadījumā. Izvēlējos "Seesam Insurance AS Latvijas filiāli", ko man ieteica cilvēki ar pieredzi no veikala "Virsotnes". "Seesam Insurance AS Latvijas filiāle" ļoti ātri sagatavoja piedāvājumu. Viss izskatījās pieņemami un apdrošināšanā bija iekļauta arī evakuācija ar helikopteri kalnos 5000 metru augstumā.
Atrodoties kalnos, radās situācija, kurā vienu no ekspedīcijas dalībniekiem vajadzēja evakuēt, atrodoties 5000 metrus virs jūras līmeņa. Mans partneris, uzņēmuma "Friends Adventure Team" direktors, Rajendra Lama, ļoti operatīvi iesaistījās un palīdzēja maksimāli ātri vienas dienas laikā saskaņot lidojumu ar helikopteri no kalniem uz slimnīcu. Bija svētku diena (18.novembris) un "Seesam Insurance AS Latvijas filiāles" birojā nebija cilvēka, kurš runātu angļu valodā. Tomēr mans partneris, pateicoties ilggadējai pieredzei un personīgajiem sakariem, panāca to, ka helikopters no Katmandu uz kalniem atlidoja un nogādāja cietušo slimnīcā.
Mums kā klientiem nebija jāmaksā neviens cents, taču tad kad atgriezāmies Katmandu, apdrošināšanas seguma process bija neskaidrs, jo kā izrādījās "Seesam Insurance AS Latvijas filiāles" vietā tagad darbojās "Coris Riga Global Services", kas veica saraksti ar "Friends Adventure Team". Kopš apdrošināšanās stāšanās spēkā, gandrīz katru dienu notika sarakste starp Nepālu un Latviju, skaidrojot dažādas detaļas. Nebija skaidrs, vai nauda tiks samaksāta, jo līdz pat mūsu aizbraukšanai no Nepālas 2 nedēļu laikā pēc negadījuma par naudas apmaksu nekas nebija skaidrs. Vienīgais, ko telefona sarunā teica "Coris Riga Global Services" pārstāvis, bija, lai mēs neko nemaksājot. Tā nu mēs atgriezāmies Latvijā.
Janvārī mans partneris man lūdza noskaidrot, kāda ir situācija ar helikoptera pakalpojuma apmaksu no "Coris Riga Global Services" puses, jo nauda vēl nebija samaksāta. Tad nu arī sākās neregulāra un neražīga sarakste starp "Coris Riga Global Services" un mani.
Teorētiski, es kā klients nebiju cietis un varētu likties mierā. Tā teikt, lai jau pašas firmas tiek skaidrībā, bet te bija iesaistīts mans Nepālas draugs un partneris. Viņš bija par mums galvojis. Tāpēc sarunas un sarakstes ar "Coris Riga Global Services" turpinājās februārī, martā, aprīlī.
Pēdējā sarunā (10.aprīlī) pa telefonu "Coris Riga Global Services" pārstāvis apgalvoja, ka nauda ir samaksāta, bet atrodas Nepālā pie viņu partnera. Kad es prasīju, lai atsūta apliecinošu dokumentu, tika apsolīts to izdarīt dienas laikā. Nebija ne dienas, ne divu, ne trīs dienu laikā. Pēc tam, kad 12. aprīlī devos uz "Coris Riga Global Services" biroju, tiku uzklausīts un man tika apsolīts, ka ar mani sazināsies tuvākās dienas laikā. Jāpiebilst gan, ka arī šajā sarunā atkal runāju ar citu uzņēmuma pārstāvi, un pati saruna notika kāpņu telpā, jo biroja telpās ielaists nemaz netiku. Kontaktējoties ar šo uzņēmumu ne vienmēr zināju, ar ko tieši runāju, jo e-pastos ir atstāts tikai uzņēmuma formālais paraksts bez pārstāvju vārdiem un arī telefonsarunās ne vienmēr uzņēmuma pārstāvji stādās priekšā.
Kad jautāju, lai "Seesam Insurance AS Latvijas filiāle" no savas puses palīdz šajā lietā, tad uzņēmuma pārstāve, Ksenija Gvozde, atbildēja, ka viņa neko nevarot iespaidot. Nauda no "Seesam Insurance AS Latvijas filiāles" ir samaksāta un visa lieta nodota "Coris Riga Global Services" rokās.
Rudenī došos uz kalniem atkal. Apdrošināties vajag, bet "Seesam Insurance AS Latvijas filiālei" nevar uzticēties. Neiesaku arī citiem. Ceru, ka mans partneris kaut kad naudu saņems, bet šis gadījums lieliski parāda, cik lielā mērā var uzticēties Latvijas apdrošinātājiem. Tāpēc es nākamajā reizē meklēšu apdrošinātāju ārzemēs. Zinu, ka Francijas kompānijai kalnos bija jāsniedz nopietna palīdzība un tas pats mans partneris apgalvoja, ka nauda esot ieskaitīta pāris dienu laikā. Tur runa bija par vairāk kā 20 helikopteru lidojumiem un katrs lidojums izmaksāja ap 4200 eiro.
Gribētos, lai šis gadījums ir kā brīdinājums visiem ar tūrismu saistītiem cilvēkiem – gan profesionāļiem, gan klientiem. Varu vēl piebilst, ka savā vairāk kā 25 gadus ilgajā tūrisma darbības praksē, pirmo reizi saskāros ar tik klaji nihilistisku attieksmi pret klientu.»
Apdrošināšanas biroja "Seesam Insurance AS" Latvija filiāle komentāru iespējams lasīt šeit: "Apdrošināšanas birojs noraida klienta apsūdzības"
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.