Nesens Intel pētījums par eiropiešu digitālo dzīvesveidu atklāj, ka dažās valstīs interneta randiņu piekritēju skaits sasniedz līdz pat 13% no aptaujāto datorlietotāju skaita. 2005. gada maijā un jūnijā veiktā aptaujā noskaidrots, ka Vācijā un Itālijā šajā laika periodā interneta randiņos devušies 13 % respondentu, Francijā, Spānijā un Zviedrijā – 11%, Nīderlandē un Lielbritānijā – 7% aptaujāto datorlietotāju.
Nielsen Net Ratings pētījumā “21.gadsimta Randiņi” noskaidrots, ka katrs trešais no aptaujātajiem interneta lietotājiem uzskata globālo tīmekli par ļoti potenciālu vidi partnera atrašanai. Joprojām populāras ir arī tradicionālās partneru meklēšanas metodes – caur draugiem vai klubos un krogos (šīs metodes 2005. gada jūlijā izmantojuši 53% respondentu), bet otrajā vietā, līdztekus partnera meklēšanai no darba kolēģu vidus, ir arī partnera meklēšana internetā (33% respondentu). Divi vadošie Lielbritānijas iepazīšanās portāli ziņo par vairāk kā pusmiljonu jaunu apmeklētāju 2005. gada maijā un jūnijā. Iepazīšanās aģentūru pakalpojumus izmantojuši 7% aptaujāto, uz avīžu iepazīšanās sludinājumiem atsaukušies 6%.
Motīvi partneru meklēšanai internetā ir dažādi
2005. gada jūlijā Lielbritānijā veikts pētījums par to, kādi ir galvenie interneta randiņu motīvi. Sievietēm pirmajā vietā ir draudzība, ko minējušas 54% no respondentēm. Vīrieši lielākoties lūko pēc ilgtermiņa attiecībām (46% respondentu). Sievietēm ilgtermiņa attiecības ir otrs biežāk minētais motīvs. Vīriešiem otrs biežāk minētais motīvs ir draudzība.
Trešais vīriešu biežāk minētais iemesls partnera lūkošanai internetā ir vēlme atrast partneri intīmām attiecībām – 37% respondentu. Šo iemeslu minējušas arī 16% aptaujāto daiļā dzimuma pārstāvju, un tas ir ceturtais sieviešu biežāk minētais motīvs.
Tomēr sievietēm daudz nozīmīgākas šķiet kopīgas intereses, ko dāmas min kā trešo svarīgāko motīvu partneru rašanai internetā (27% aptaujāto). Vīriešiem kopīgas intereses nav šķitušas tik svarīgas un tās ir piektais biežāk minētais iemesls (22 % aptaujāto).
“Attiecības bez noteikumiem” – skan vilinoši! Tā domā un tāpēc internetā partneri meklēt dodas 30% aptaujāto vīriešu (ceturtais vīriešu aptaujā biežāk minētais iemesls). Sieviešu aptaujā šis gan nav bijis tik populārs iemesls un ierindojas vienā no pēdējām vietām ar 8%. |
|
Dāmas vairāk atzīst īstermiņa attiecības – 21% aptaujāto. Vīrieši “sprinteri” ir 10% no aptaujātajiem.
Patiesa mīlestība ir patiesa mīlestība – arī procentos. Tā balstās uz vienprātību, jeb 14% aptaujāto vīriešu un tikpat procentu aptaujāto sieviešu devušies internetā meklēt īstu mīlestību, un šī ir vienīgā pozīcija, kuru minējis vienāds abu aptaujāto dzimumu respondentu skaits, tāpēc – lai viņiem veicas vienam otru atrast!
Beigu beigās ir fundamentālais iemesls – laulības. Tās par motīvu partnera meklēšanai internetā atzinuši 13% aptaujāto kungu un 8% aptaujāto dāmu.
Lēmums par īstu randiņu tiek pieņemts pēc bildes un vārdiem
Interneta pārīši sadūšojas īstam randiņam, jo:
1) iepatikusies partnera bilde – 74% aptaujāto
2) iepaticies veids, kā partneris sevi raksturojis vārdos – 70%
3) ieinteresējuši partnera hobiji – 60%
4) atbilstošs šķitis partnera vecums – 54%
5) iepatikusies partnera dzīvesvieta – 46%
6) atbilstošs šķitis partnera izglītības līmenis – 24%
7) iepatikusies partnera profesija – 15%
8) atbilstošs šķitis partnera darbs un ieņemamais amats – 14%
9) atbilstoši šķituši partnera ienākumi – 5%
10) partneris ir dzimis saskanīgā zodiaka zīmē – 4%
Jāatzīmē, ka 33% aptaujāto godīgi atzinušies, ka mazliet izdaiļojuši patieso situāciju, veidojot savu profilu internetā, turklāt “radoša pieeja patiesības interpretēšanā” vairāk novērota sieviešu interneta profilos. Pēdējā gada laikā uzņemts foto lielākoties atrodams vīriešu profilos.
|
Nevajag uzskatīt, ka interneta randiņi ir tīņu un divdesmitgadnieku jājamzirdziņš. Interneta randiņu priekšrocības atklājušas arī sirmās galvas. Pēdējā laikā novērots internetpārīšu pieaugums vecumā virs 50 gadiem. 2004. gadā iepazīšanās portāls Date.com piedzīvojis 78,5% apmeklētāju skaita pieaugumu vecuma grupā virs 65 gadiem. Cits liels interneta randiņu portāls Match.com arī apstiprina cienījamā vecuma romantiķu skaita pieaugumu - 2005. gada janvārī bija reģistrējušies 704 000 apmeklētāju vecumā virs 55 gadiem, salīdzinot ar 606 000 iepriekšējā gada janvārī. |