Autors: Dana Hasana
Avots: consensuspr.lv
Tūrisma un spa pakalpojumu nozares ekspertu organizētas aptaujas rezultāti liecina, ka vairākums respondentu atzinīgi vērtē Latvijas spa centru piedāvājumus un uzskata tos par pietiekami kvalitatīviem, tomēr piedāvātais cenu līmenis šķiet pārāk augsts. Aptaujātie atzīst, ka ekonomiskā situācija ir ietekmējusi ieradumus apmeklēt spa atpūtas centus, un arvien vairāk nozīmes tiek piešķirts cenām un akcijām.
Saņemtās atbildes liecina, ka interese par spa pakalpojumiem Latvijā ir diezgan liela. Vairāk kā puse no aptaujātiem respondentiem izmanto spa pakalpojumus vismaz reizi gadā, savukārt regulāri – vairākas reizes mēnesī – to dara 10% aptaujāto.
Lai gan vairākums respondentu Latvijas spa piedāvājumu klāstu un procedūru kvalitāti uzskata par apmierinošu, tomēr 60% uzskata, ka procedūru cenas ir pārāk augstas. Par pieņemamām spa pakalpojumu cenas uzskata 30% aptaujāto. Vairākums respondentu apliecināja, ka būtu ar mieru atvēlēt spa centra apmeklējumam 50 latus, uzskatot to par optimālo cenu, tomēr nav gatavi šķirties ar vairāk nekā 100 latiem.
Komentējot aptaujas rezultātus, Valdis Vanadziņš, Baltic Beach Hotel, Pārdošanas daļas direktors saka: „Aptaujas rezultāti pierāda, ka mūsu realizētā cenu politika ir uz klientu orientēta, un to esam izstrādājuši veiksmīgi, jo lielākoties procedūru cenas ir 5-35 Ls robežās, tātad saskan ar potenciālo klientu vēlmēm un iespējām. Pēc pilnīgas aptaujas rezultātu analīzes mēs varēsim pilnveidot savu piedāvājumu, un būt vēl pretimnākošāki klientiem”.
Par iecienītāko procedūru ir atzīta ķermeņa ietīšana, kam seko aromterapija un masāža ar vulkāniskajiem akmeņiem. Par populārākām vietām Rīgā un Jūrmalā, kur palutināt sevi ar spa pakalpojumiem, nosauktas Baltic Beach Hotel, Jūrmala Spa un Taka Spa, bet reģionos - SPA Hotel Ezeri un Usma Spa.
Galvenais iemesls spa procedūru apmeklēšanai ir pašsajūtas uzlabošana un relaksācija, kā arī iespēja uzlabot veselību un parūpēties par savu skaistumu.
Tomēr kopējā ekonomiskā situācija valstī lielā mērā ietekmēja arī cilvēku ieradumus un vairākums respondentu atzīst, ka šobrīd viņi pievērš pastiprinātu uzmanība cenām un cenšas izmantot dažādas akcijas un īpašus piedāvājumus. Tāpat vēlmi apmeklēt spa centru ietekmē arī draugu ieteikumi.
„Šī atpūtas nozare ir salīdzinoši jauna pakalpojumu niša Latvijā ar potenciālu augt. Veiktā aptauja apstiprināja to, ka elastīga cenu un akciju politika šo pakalpojumu padarītu to vēl pievilcīgāku, tāpēc mēs turpināsim strādāt ar spa pakalpojumu sniedzējiem, lai veidotu īpašus piedāvājumus klientiem”, rezumē Irēna Riekstiņa, Kaleva Travel direktore.
Kā tika informēts, tūrisma un spa pakalpojumu nozares eksperti augustā veica aptauju interneta vidē ar mērķi saņemt viedokli par Latvijas spa atpūtas centru sniegto piedāvājumu, cenu un kvalitātes attiecību, populārākajām procedūrām un krīzes ietekmi uz šo pakalpojumu kategoriju. Aptauja notika interneta vidē - www.kalevatravel.lv un turpinājās visu augustu. Tajā piedalījās 687 respondenti, vecumā no 18 līdz 50 gadiem.
Aptaujas rīkotāji pateicas visiem dalībniekiem par atbildēm un uzsver, ka aptaujas rezultāti tiks izmantoti veidojot piedāvājumus spa atpūtas cienītājiem.
Aptauju veica tūrisma aģentūra Kaleva Travel sadarbībā ar atpūtas un spa pakalpojumu sniedzējiem Baltic Beach Hotel, ESPA, Mārcienas muiža, Dikļu pils un SPA Hotel Ezeri.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.