Autors: Elza Ozoliņa/Benita Zaretoka
Avots: nkconsulting.lv
1000 km garajam velomaršrutam, kas savienos Vidzemi un Dienvidigauniju, apstiprināts projekta logo un nosaukums, tādējādi nodrošinot velomaršruta atpazīstamību un viendabīgumu abu valstu teritorijās.
Šī gada 28. – 29. oktobrī Igaunijas pierobežas ciematā Taagepere tikās projekta „Ar velo pa Vidzemi un Dienvidigauniju” Latvijas un Igaunijas projekta partneri, tūrisma uzņēmēji un tūrisma informācijas centru pārstāvji, lai diskutētu par velobraucējiem draudzīgu tūrisma pakalpojumu un produktu attīstību un aktuāliem projekta ieviešanas jautājumiem.
Diskusiju rezultātā partneri vienojās par velomaršruta logo un nosaukumu, kas turpmāk tiks izmantots visos ar projektu saistītajos vizuālajos materiālos – uz kartēm, uz informācijas stendiem, uz velonorādēm, tādējādi nodrošinot velomaršruta atpazīstamību un viendabīgumu abu valstu teritorijās.
Tematiskās darba sanāksmes laikā Rein Lepik, kas ir Igaunijas velobraucēju kluba „Vanta Aga” vadītājs un velobraucējs ar vairāk kā 30 gadu stāžu, balstoties uz savu pieredzi un novērojumiem, informēja par velobraucējiem draudzīgu tūrisma produktu un pakalpojumiem:
1. Pārdomāts maršruts dabā: patīkams un izbraucams apvidus, interesanti apskates objekti;
2. Aprīkoti maršruti un pieejama nepieciešamā infrastruktūra un informācija: kartes, norādes, GPS koordinātas, ceļveži, aktuāla informācija mājaslapās par maršrutu, apskates objektiem, ceļa kvalitāti, nakšņošanas iespējām u.tml.
3. Velobraucējiem piemērotas nakšņošanas vietas: vizuāla informācija pie mītnes vietām, uz norādēm, kartēs par šādu vietu piemērotību velobraucējiem; pieejami darbarīki un velosipēdu rezerves daļas, informācija par tuvākajiem servisa punktiem, pieejama reģiona kartogrāfiskā informācija, interneta pieejas punkti, iespēja izmazgāt un izžāvēt drēbes, telšu vietas u.tml.
4. Pakalpojumi maršruta ietvaros: pārtikas veikali, ēstuves, velosipēdu remontdarbnīcas, atpūtas vietas, kempingi un peldvietas u.tml.
Velobraucēji bieži vien savu maršrutu plāno paši, tāpēc tiem nepieciešama aktuāla un patiesa informācija par esošo situāciju maršrutā, kas pieejama internetā, kā arī apzinot citu velobraucēju viedokli. No privātā uzņēmuma perspektīvas raugoties, aktīvā tūrisma centra „Eži” pārstāve I.Grīnfelde un Igaunijas aktīvā tūrisma uzņēmuma „Citybike” pārstāvis T.Lelov, kas piedāvā tūrisma pakalpojumus velobraucējiem (organizēti izbraucieni, maršruti u.c.), dalījās pieredzē, kā notiek maršrutu un pasākumu plānošana un darbs ar klientiem. Būtisks ir gan pakalpojumu mārketings, gan regulāra informācijas aktualizēšana un maršruta testēšana dabā.
Sanāksmes laikā tika uzsākta diskusija arī par velomaratona organizēšanu, kas tiek plānots 2010. gada vasarā, 14 dienās apceļojot Latviju un Igauniju pa jauno velomaršrutu.
Nākamie soļi
Nākamā tematiskā darba sanāksme plānota 2009.gada 10.decembrī Madonā, un tajā tiks diskutēts par tūrisma produkta mārketinga jautājumiem. Piedaloties vietējiem un ārvalstu ekspertiem, sanāksmes notiks angļu valodā. Sanāksmē piedalīties laipni aicināti vietējie uzņēmumi, iepriekš piesakoties pie projekta vadītāja.
Projekta publicitāte ārvalstīs
Turklāt 2009. gada 19. novembrī Varšavā, Polijā, Vidzemes Tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētājs Raitis Sijāts piedalījās starptautiskā tūrisma seminārā, kurā sniedza informāciju par projektu „Ar velo pa Vidzemi un Dienvidigauniju”, lai veicinātu tā atpazīstamību Eiropas mērogā. Eiropas Komisijas organizētajā pasākumā tiks atzīmēta Dzelzs priekšskara krišanas 20. gadadiena, un tajā piedalīsies velotūrisma attīstības profesionāļi galvenokārt no Ziemeļeiropas, kā arī citām Eiropas valstīm. Lai veicinātu ilgtspējīgu tūrisma attīstību, ir izveidots „Dzelzs priekšskara maršruts”, kas ir riteņbraukšanas un pārgājienu maršruts, kas 7000 km garumā stiepjas no Barenca jūras ziemeļos līdz Melnajai jūrai dienvidos.
Projekts „Ar velo pa Vidzemi un Dienvidigauniju” tiek ieviests Eiropas Reģionālā attīstības fonda Latvijas – Igaunijas pārrobežu sadarbības programmas prioritātes „Konkurētspējas paaugstināšana Programmas teritorijā” ietvaros.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.