Autors: Kristīne Indriksone
Avots: BalticTravelnews.com/Spiegel.de
Sākot ar 30.07.2010, Lielbritānijas galvaspilsētas Londonas apmeklētājiem ir iespēja izmantot kādu no 5000 nomas velosipēdu, kas izvietoti 300 stāvvietās Londonas vecpilsētas robežās. Tuvāko nedēļu laikā velosipēdu skaits tiks palielināts līdz 6000 riteņu.
Par vienu mārciņu dienā Londonas iedzīvotāji un viesi var izmantot velosipēdus tik daudziem pusstundu ilgiem braucieniem, cik vēlas. Par ilgākiem braucieniem jāmaksā vairāk, tomēr, lai apskatītu tūrisma objektus vecpilsētas un centra robežās, ilgāki braucieni nemaz nav nepieciešami. Pilsētas mērs Boriss Džonsons pats ir projekta patrons un kaislīgs riteņbraucējs: "Mūsu priekšzīme bija tādas pilsētas kā Barselona, Parīze un Monreāla." Esot bijis pēdējais laiks, kad Londonā bija jāsāk piedāvāt nomas riteņu pakalpojumus.
Kaut arī sabiedrībā valdīja skeptisks noskaņojums attiecībā uz riteņiem (galu galā, Londona nav velosipēdistiem draudzīga pilsēta - par maz velo celiņu un par daudz auto satiksmes), pirmie rezultāti ir iepriecinoši. Piektdienas rītā, kad tika atklāti nomas velosipēdi, jau deviņos tika veikti vairāki tūkstoši braucienu. Dažas no velosipēdu Docking stations jeb novietnēm bija pilnīgi tukšas.
23 kilogramu smagie riteņi noteikti nav eleganti - tiem ir trīs ātrumi un tiem ir pēc iespējas ilgāk jāiztur ikdienas izmantošana. Kanādiešu dizaineri, kas radījuši riteņus, mēģinājuši tos padarīt pēc iespējas nepievilcīgākus zagļiem un vandāļiem. Sistēmā gan vēl novērojamas problēmas - riteņiem nav atslēgu, tāpēc tos uz īsu brītiņu nevar atstāt pieslēgus, ir dažas problēmas ar programmatūru, bet plusu un labo atsauksmju ir daudz vairāk. Par labu sistēmai runā pievilcīgā cena un novietņu daudzums pilsētā.
Šķiet, ka Londonas mēram Džonsonam labs ir jebkurš līdzeklis, kas uzlabotu pilsētas infrastruktūru un liktu cilvēkiem izvēlēties velosipēdus. 1904. gadā 20% visu Londonā notikušo braucienu tika veikti ar velosipēdu. Konservatīvās partijas mērs vēlas sasniegt šādu ciparu arī mūsdienās: "Ja mēs nevaram pagriezt laiku atpakaļ uz 1904. gadu, ko tas īsti nozīmē būt par konservatīvo?"
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.