Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Justīne Veinberga
Avots: BalticTravelnews.com
Skaidrs ir fakts, ka viesnīcās satiekas visdažādāko tautību un raksturu pārstāvji – viņi var saskrieties restorānā, gaitenī vai kopā stāvēt rindā recepcijā. Bieži vien tūristi ir jautrā prātā, jo ceļo un atpūšas, bet... ja nu kādam kaut kas nepatīk? Travelnews.lv vērsās pie vienas no Vecrīgas viesnīcām - Dome Hotel, Miesnieku ielā 4, – lai apmierinātu ziņkāri, cik bieži viesnīcā novērojama konfliktēšana un "rīvēšanās" viesu starpā. Kādu tautību pārstāvjus varētu pieskaitīt nemierīgākajiem viesiem, stāsta Jānis Pinnis, Dome Hotel izpilddirektors.
Dome Hotel visvairāk apgrozoties viesi no Krievijas, Vācijas un Norvēģijas, taču šo valstu pārstāvji nebūt nav tie, kas bez pamata meklē konfliktus. Jānis ir novērojis un izveidojis savu metaforu šai jautājumā: "Vislielākie nemiera cēlāji kaut kā nāk no visām "stāna" valstīm, respektīvi, Eiropas dienvidaustrumu reģiona - Kazahstānas, Uzbekistānas, Azerbaidžānas :) Vēl var pieminēt dienvidniekus - itāļus, spāņus. Reizēm viņi sāk konfliktu savas sliktās angļu valodas dēļ."
Reklāma
Konflikti starp viesiem un darbiniekiem esot reta parādība, bet tie notiek dažādu iemeslu dēļ, tāpēc īpaša vērība tiek pievērsta darbinieku komandai, lai viesnīcas cilvēki būtu nosvērti un atsaucīgi ikvienas problēmas risināšanā. "Mūsu lielākais zaudējums ir aizbraucis neapmierināts klients, tāpēc, lai arī kāda nebūtu konflikta situācija un iemesli, tā tiek iespējami noregulēta," uzsver izpilddirektors.
Bet tomēr, ja konflikti reizēm izceļas, viesi vairāk skaidrojas savā starpā vai ar personālu? Dome Hotel šķiet īpašii nodrošinājušies pret riskantām situācijām: "Mūsu darbs tiek organizēts tādā veidā, lai viesiem nebūtu iespējas konfliktēt savā starpā. Viesu uzņemšanas darbs tiek organizēts ātri un efektīvi, tāpēc neveidojas drūzma recepcijas zonā. SPA apmeklējumi ir privāti, savukārt restorānā cilvēki ierodas baudīt vakaru katrs savā kompānijā. Līdz ar to neveidojas konflikta punkti, kur viesi varētu viens uz otru apvainoties vai sadusmoties. Es drīzāk vairāk atceros gadījumus, kad viesi ir izveidojuši draudzīgas attiecības un vienojušies tikties Dome Hotel vēlreiz. Tāpēc droši varu teikt – ja arī kas notiek, tad tikai viesu attiecībās ar darbiniekiem."
Jānis nenoliedz, ka viesi pēc alkohola lietošanas var zaudēt savaldību un izteikt dažādus apvainojumus, taču tad personālam ir jāizturas maksimāli lietišķi, jāuzklausa visas viesa sūdzības un jāpiedāvā tūlītējs risinājums savas kompetences ietvaros, kas viņiem arī lieliski izdodas. Turklāt katrā viesu kompānijā esot kāds "kušinātājs", kas ir saprotošs pret šādiem aizrādījumiem un pārējiem lūdz ievērot klusumu.
Jānis Pinnis priecājas, ka konfliktu sakarā viņam nav daudz gadījumu, ko atstāstīt. "Tikai izņēmuma situācijās ir nācies izsaukt apsardzes darbiniekus, bet tas ir noticis, lai no viesnīcas teritorijas izraidītu nepiederošas personas, nevis lai risinātu problēmas ar mūsu viesiem. Dome Hotel & Spa ir 5 zvaigžņu luksus dizaina viesnīca, un mēs esam lepni par mūsu viesiem. Viņi ir cilvēki, kas daudz savā dzīvē sasnieguši, iemantojuši arī finanšu labklājību, tāpēc savā prasīgumā var radīt konflikta situācijas ar personālu, tomēr par kautiņiem vai vispār fizisku spēku nevar būt ne runas."
Vairāk informācijas par Dome Hotel interneta vietnē www.domehotel.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.