Foto: Central Baltic Cycling
Autors: Anna Kupče
Avots: Central Baltic Cycling
Ar katru gadu velosipēds iekaro arvien lielāku popularitāti aktīvās atpūtas piekritēju, tūristu un arī dabas draugu vidū. Lai šī pārvietošanās veida izmantošana būtu ērta un droša, jāievēro vairāki priekšnosacījumi, svarīgākie no tiem ir atbilstoša infrastruktūra un saskaņots velomaršrutu tīkls. Lai veicinātu velokultūru Vidzemē, Vidzemes Tūrisma asociācija, sadarbojoties ar Vidzemes piejūras pašvaldībām realizēja projektu "CentralBalticCycling", kura ietvaros Vidzemes piekrastē ievērojami attīstīta un uzlabota veloinfrastruktūra.
No Vidzemes projektā iesaistījās Salacgrīvas, Limbažu, Saulkrastu un Carnikavas novadu pašvaldības ar mērķi attīstīt Rīgas, pierīgas teritorijas un Vidzemes savstarpējo velomaršrutu tīklojumu, kā arī sasaistīt to ar Zemgali, Kurzemi un Rietumigauniju. Projekta būtiskākais uzsvars tika veltīts infrastruktūras sakārtošanai un attīstīšanai, kā arī pašreizējās situācijas analīzei, velotūrisma potenciāla apzināšanai un jaunu tehnisko projektu izstrādei, lai nākotnē izbūvētu vienotu veloceliņu Vidzemes piekrastē.
Reklāma
Projekta ietvaros Vidzemē izstrādāti un attīstīti jauni velomaršruti, kā, piemēram, starptautiskais EuroVelo 13 Dzelzs priekškara maršruts, Latvijas nacionālais upju Salacas-Gaujas-Daugavas maršruts nr.7, reģionālais maršruts nr.17 un vietējais piļu un muižu maršruts nr. 109. Vidzemes piekraste ir pirmā vieta Latvijā, kur dabā marķēts EuroVelo 13 maršruts. Velobraucēju ievērībai un drošībai uzstādītas vairāk kā 600 velomarķējuma zīmes, 16 velonovietnes, kā arī 12 veloinformācijas stendi.
Informācija par maršrutiem apkopota jaunā Vidzemes velomaršrutu kartē, kas izdota 8 valodās un popularizēta 11 starptautiskās tūrisma izstādēs Igaunijā, Somijā, Zviedrijā, Vācijā, Nīderlandē, Latvijā un Krievijā. Pavisam drīz velodraugu un entuziastu rokās nonāks arī detalizēta velomaršrutu brošūra, kas, tāpat kā jaunā karte, būs pieejama tūrisma informācijas centros. Vasarā tika aizvadīts arī Vidzemes velomaratons, kura laikā četros posmos ap 200 tā dalībnieki veica daļu no maršrutiem 250 km garumā.
"CentralBalticCycling" ietvaros pašvaldību speciālistiem un tūrisma uzņēmējiem bija iespēja piedalīties arī dažādās apmācībās un tehniskajos darba semināros, kur piedalījās ievērojamākie Latvijas tūrisma speciālisti un praktiķi, taču apmeklējot darba seminārus Igaunijā, Somijā un Zviedrijā – lieliska iespēja mācīties no kaimiņvalstu pieredzes.
Raitis Sijāts, projekta koordinators Vidzemē, uzsver, ka ceļotājiem ir būtiski neaprobežoties ar galvaspilsētu, bet apskatīt arī attālāku galamērķu piedāvājumu. Darbs izstādēs ir nesis pirmos augļus, jo jau šodien Vidzemes piekrastes pilsētās un to ielās redzami velotūristi no dažādām Eiropas valstīm, iepazīstoties ar kultūras un tūrisma pakalpojumu piedāvājumu.
Ar projekta noslēgšanos darbi nerimstas. Asociācija, sadarbojoties ar Vidzemes pašvaldībām, turpina aktīvi strādāt pie jaunu velomaršrutu izstrādes, popularizēšanas ārvalstu tūristiem un vietējiem velobraucējiem, kā arī jaunu projektu sagatavošanas.
Projektā "Central Baltic Cycling" jeb pilnajā nosaukumā "Velomaršrutu tīkla attīstība un uzlabošana Centrālbaltijas teritorijā" piedalījās septiņi partneri no četrām valstīm – Latvijas, Igaunijas, Zviedrijas un Somijas. Latviju projektā pārstāvēja Zemgales Plānošanas reģions, Kurzemes un Vidzemes Tūrisma asociācija, un Jelgavas Reģionālais tūrisma informācijas centrs.
Projekts "Central Baltic Cycling" tika realizēts Centrālās Baltijas programmas INTERREG IV A ietvaros, tā kopējais budžets sastādīja 1 497 889 Eiro, no kuriem 1 161 001 Eiro līdzfinansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds. Projekts tika realizēts laika posmā no 2012.gada marta līdz 2013.gada oktobrim.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.