Trīs dienas, no 19. līdz 21. martam Helsinkos, Turku un Tamperē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), Latvijas vēstniecības Somijā un lidsabiedrību airBaltic rīkotajā semināru ciklā Magnetic Latvia nozares pārstāvji iepazīstināja ar tūrisma piedāvājumu Liepājā, Kurzemē, darījumu tūrisma iespējām Rīgā, kā arī prezentēja airBaltic nākotnes plānus.
Somijas un Latvijai tirgu starpā ir abpusēji liela interese par sadarbības iespējām gan tūrisma, gan citās nozarēs. Par to liecina arī statistika: somi pēc ceļotāju skaita Latvijā ierindojas piektajā vietā, bet 2018.gadā komplekso ceļojumu piedāvājumu īpatsvars pieauga par 30%. Kamēr Igaunijas tirgus somu ceļotājiem ir jau zināms, Latvija kļūst dažādām interešu grupām par arvien saistošāku galamērķi – no dabas taku un aktīvās atpūtas cienītājiem, līdz kultūras un vēstures interesentiem.
Semināru ciklā Tūrisma augstskolas “Turība” asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš iepazīstināja ar tūrisma iespējām Kurzemē. “Meklējot labākos risinājumus ārvalstu tūristu piesaistei Latvijas reģionos, Somijas tirgum ir attīstības potenciāls. Esošais Kurzemes tūrisma piedāvājums, ērta sasniedzamība un arī vēsturiskā saikne ar, piemēram, līvu ciemiem ir labs sākums, lai redzētu Somijas tūristu skaita pieaugumu,” norādīja Ēriks Lingebērziņš, “Liepāju Somijas tirgū interesantu dara ciešā vēsturiskā saikne ar jēgeru vēsturi, taču lielisks potenciāls ir arī atpūtas, gastronomijas un konferenču tūrismam,” papildina Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja pārstāve Ieva Hmieļevska, kura semināru ciklā iepazīstināja ar atpūtas un konferenču tūrisma iespējām Liepājā. Ēriks Lingebērziņš somu auditoriju iepazīstināja arī ar latviešu ceļotāju paradumiem, kas ir svarīgs indikators, izvēloties Latvijā ieviešamos tūrisma produktus.
Reklāma
Būtisks faktors tūrisma plūsmas nodrošināšanai ir airBaltic reģionālais savienojumus ar Liepāju. Par aviokompānijas izcilajiem rezultātiem un nākotnes plāniem pastāstīja pārdošanas daļas vadītājs Jans Niholms (Jan Nyholm): “AirBaltic piedāvā tiešos lidojumus, piemēram, no Tamperes, Turku un Helsinkiem uz Rīgu un citām pilsētām. Pēc lieliskiem rezultātiem 2018. gadā, airBaltic piedāvā jaunus maršrutus uz Dublinu, Kosu, Menorku, Ļvovu un Štutgarti.”
Meet Riga pārstāvis Edgars Miķelsons prezentēja darījuma tūrisma iespējas un konferenču biroja piedāvājumu Rīgā, kas šobrīd ir konkurētspējīgākais Baltijā. “Bija prieks būt Somijā un prezentēt Rīgu kā potenciālo galamērķi biznesa tūrismam. Jūtama interese ne tikai no atpūtas ceļotājiem, bet arī no Somijas darījuma tūrisma profesionāļiem. Rīga noteikti ir konkurētspējīga ar savu piedāvājuma dažādību, kā arī ar simpātisko cenas un kvalitātes attiecību. Mums ir ko piedāvāt!” uzsver Meet Riga pārstāvis Edgars Miķelsons.
20. martā Somijas galvaspilsētā Helsinkos notika apaļā galda diskusija “Kā veicināt tūrismu starp Latviju un Somiju – izaicinājumi un iespējas”, kurā piedalījās Somijas vadošie tūrisma nozares un tūrisma mediju pārstāvji: Visit Finland ģenerāldirektors Pāvo Virkunens (Paavo Virkkunen), Somijas Tūrisma aģentu asociācijas prezidente Anne-Marjuta Vēnenena (Anne-Marjut Väänänen), Tallink Silja Starptautiskās pārdošanas direktore Nina Tahtinena (Nina Tähtinen) u.c. Savukārt, Latviju diskusijā pārstāvēja Latvijas Vēstniecības Somijā, LIAA pārstāvji, kā arī Tūrisma augstskolas “Turība” asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.