Autors: Ieva Sala
Avots: curo.lv
Baltijas tūrisma tirgus līdera “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, ieņēmumi oktobrī bija 26,1 miljoni eiro, kas ir 5 procentiem vairāk nekā 2023. gadā oktobrī, kad tie sasniedza 24,9 milonus eiro. Tika apkalpoti 28 tūkstoši klientu, savukārt pērn šajā pašā laikā tika apkalpoti 30 tūkstoši ceļotāju. Ieņēmumu pieaugumu noteica veiksmīgā ceļojumu galamērķu dažādošana, palielināta iepriekšpārdošana un lidojumu apjoms uz tālajiem galamērķiem. Turklāt oktobrī uzņēmumam izdevās nodrošināt pozitīvus finanšu rezultātus daudzos no piedāvātajiem galamērķiem un sasniegt ārkārtīgi augstu lidmašīnu piepildījuma procentu.
Laika periodā no 2024. gada janvāra līdz oktobrim uzņēmuma kopējie ieņēmumi fiksēti 178,5 milonu eiro apmērā un apkalpoti ir 220 tūkstoši klientu. Pērn šajā pat laika periodā ieņēmumi bija 191,7 miljonu eiro apmērā, un klientu skaits bija 240 tūkstoši.
Latvijā kopš gada sākuma līdz septembra noslēgumam apkalpoti 46 tūkstoši klientu. Pērn šajā laikā apkalpoti 45 tūkstoši klientu.
“Rudens sākums mums iezīmējas pozitīvi. Kā jau vēstījām, septembris mums bijis ienesīgs mēnesis un tam sekojošais oktobris atkārto efektīvitāti un finansiālo ilgtspējīgu. Tas ir rezultāts konsekventiem centieniem pareizi optimizēt ceļojumu programmu atbilstoši pieprasījumam un veidot tirgum piemērotāko ceļojumu piedāvājumu. Tas ir veicinājis pēdējā brīža pārdošanas apjoma samazināšanās un iet roku rokā ar labākiem finanšu rezultātiem,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).
Reklāma
Viņš arī papildina, ka uzņēmums ir sasniedzis arī ļoti augstu noslodzes koeficientu, oktobra beigās grupas apmēros tam pieaugot līdz 99,1%, kā arī novembris ir iesākts ar labāku noslogojumu nekā 2023. gadā. Ziemas sezonas ceļojumi uz tāliem eksotiskajiem galamērķiem jau ir sākušies, un šogad par tiem redzama lielāku interesi nekā pērn (+20,4% 3. ceturksnī visā grupā).
Provizoriskās aplēses liecina, ka oktobrī darbības efektivitāte uzlabojusies gandrīz visos uzņēmuma piedāvātajos galamērķos. Būtiskāks ceļotāju skaita samazinājums bija Turcijā (-13,6%), savukārt spēcīgākais pieaugums fiksēts Spānijas kūrortos. Salīdzinot ar pagājušo gadu, oktobrī apkalpoto ceļotāju skaits šajā galamērķī bija +84,2%, savukārt septembrī un oktobrī kopumā Spānijas kūrortos (Barselona, Malaga, Maļorka) fiksēts +158,4% klientu skaita pieaugums. Ņemot vērā šī galamērķa popularitāti, uzņēmums tajā palielinājis apjomus un attiecīgi plāno nākamo vasaras sezonu.
Oktobrī uzņēmums arī uzsāka savus pirmos ziemas sezonas ceļojumus uz tādiem tālajiem galamērķiem kā Tanzānija (Zanzibāra), Šrilanka (Kolombo), Taizeme (Bangkoka, Puketa), Indonēzija (Bali), Meksika (Kankūna), Vjetnama (Saigona) un Maurīcija. Šajos galamērķos, kuru ienesīgums parasti ir augstāks, noslodzes koeficients bija pat 99,3%.
Tirdzniecības apjomi turpmākajai ziemas sezonai turpināja būt labi, oktobra pārdošanas apjomiem pieaugot par 16,6%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Spēcīgākais pieaugums fiksēts populārākajos ziemas galamērķos, t.i., Ēģiptē (+101%), Kanāriju salās (+62%) un Dubaijā (+43%). Pārdošana uz eksotiskajiem galamērķiem pieauga par 16%, un vislielāko pieaugumu uzrādīja Kolombo, Zanzibāra un Bangkoka.
Oktobrī “Novaturas” novēroja aktīvākas iepriekšrezervācijas gaidāmajai 2025. gada vasaras sezonai. Līdz pagājušā mēneša beigām uzņēmums bija pārdevis par gandrīz 6% vairāk šo braucienu nekā pagājušā gada oktobrī. Vislielākais pieaugums fiksēts Spānijai (+20,4% ceļotāju skaita ziņā) un Portugālei (+34,3%).
Uzņēmums savus nākamā gada apjomus, kā arī gaidāmo vasaras sezonu plāno, rūpīgi izvērtējot tirgus situāciju, pārvaldot riskus un pielāgojot ceļojumu programmu atbilstoši ceļotāju vajadzībām. Efektīva plānošana joprojām ir prioritāte ilgtspējīgas, rentablas darbības īstenošanā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.