Autors: Novatours.lv
Avots: Novatours.lv
Baltijas tūrisma tirgus līderim “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, novembrī audzis gan ceļotāju skaits, gan ieņēmumi. Uzņēmums pagājušajā mēnesī guvis ieņēmumus 11,5 miljonu eiro apmērā, kas ir pieaugums par 16%, salīdzinot ar 9,9 miljoniem eiro 2023. gada novembrī. Tika apkalpoti 11,7 tūkstoši klientu (+7%), salīdzinot ar 10,9 tūkstošiem tajā pašā laika posmā pagājušajā gadā.
Laika periodā no 2024. gada janvāra līdz novembrim uzņēmuma kopējie ieņēmumi fiksēti 190 miljonu eiro apmērā un ir apkalpoti 232 tūkstoši klientu. Pērn šajā pat laikā ieņēmumi bija 201,6 miljoni eiro un klientu skaits 251 tūkstoši.
Reklāma
Latvijā kopš gada sākuma līdz novembra noslēgumam gūti ieņēmumi 2,4 miljoni eiro apmērā (pērn - 2,7 miljoni eiro) un apkalpoti 48 tūkstoši klientu, kas ir tik pat, cik pērn.
“Novembris ir otrais mēnesis pēc kārtas, kurā, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir fiksēts ieņēmumu pieaugums, kā arī pieaudzis apkalpoto klientu skaits. Tas ir saistīts ar dažādiem iemesliem: kopā ar partneriem noorganizējām Lietuvas vēsturē līdz šim lielāko darbatpūtas (workation) ceļojumu “Tesonet” akseleratora kompānijām, un par 32% ir pieaudzis ceļojumu skaits uz mūsu tālajiem, eksotiskajiem galamērķiem. Novembra ieņēmumus pozitīvi ietekmēja arī pēdējā brīža braucienu īpatsvara samazināšanās un ļoti augsts noslogojums, kas liecina par darbības efektivitāti,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).
Saskaņā ar tūroperatora vadītāja sacīto, pēc grūtākas vasaras, kad spēcīgās konkurences dēļ tirgū bija pārpilnība, “Novaturas” rudenī sasniedza veiksmīgākus un finansiāli ilgtspējīgākus rezultātus. Uzņēmums uzskata, ka pēdējos pāris mēnešus fiksētais ieņēmumu pieaugums un labvēlīgākas prognozes decembrim (salīdzinājumā ar 2023. gadu), kā arī ienesīgie septembra un oktobra mēneši ļauj sagaidīt, ka gada kopējie rezultāti būs labāki par prognozēm trešā ceturkšņu rezultātu prezentācijas laikā. Tobrīd grupa prognozēja gada EBITDA -4,1 milonus eiro un tīros zaudējumus -5,1 miljonu eiro apmērā, savukārt šobrīd EBITDA prognozē -2 miljonu eiro un neto zaudējumus -3,4 milonus eiro.
Augsts noslodzes koeficients
Grupas ietvaros “Novaturas” novembrī nodrošināja 98,9% noslogojumu. Tikmēr tālajos lidojumos noslogojums sasniedza 99,6%. Pēc uzņēmuma domām, arī decembra sākumu raksturo augstāks noslogojums, salīdzinot ar 2023. gada pēdējo mēnesi.
Novembrī lielākā daļa lidojumu bija uz Ēģipti, Kanāriju salām un Turciju (kur arī noritēja iepriekšminētais darbatpūtas ceļojums). No tālajiem galamērķiem novembrī “Novaturas” lielākais pieprasījums bija uz Vjetnamu (par 209% vairāk klientu, kā pērn), Bali (+60%), Zanzibāru (+55%) un Bangkoku (+12,5%). Ceļotāju skaita pieaugumu uz tālajiem galamērķiem veicināja veiksmīgā iepriekšpārdošana. Turklāt uzņēmuma pārdošanas apjomā samazinājās pēdējā brīža piedāvājumu īpatsvars. Šogad novembrī tas bija divas reizes zemāks nekā pērn, kas arī pozitīvi ietekmēja novembra finanšu rezultātus.
Lielākais darbatpūtas brauciens
Novembrī “Tesonet” akseletora uzņēmumi (Nord Security, Oxylabs, Surfshark, Cyber Care un Mediatech) kopā ar “OnWorkation” komandu un “Novaturas” atkal īstenoja Lietuvas tūrisma vēsturē lielāko darbatpūtas ceļojumu, kas notika Turcijā. Šogad vairāk ar “Novaturas” čarterlidojumiem atpūtā devās vairāk nekā 2,5 tūkstoši darbinieku, kam tūroperators nodrošināja arī izmitināšanu. Tas bija arī līdz šim lielākais organizētais grupu brauciens “Novaturas” vēsturē.
Šādu braucienu “Tesonet” akseleratoram “Novaturas” organizēja jau atkārtoti, pēc aizvadītā gada uzlabojot dažus procesus, lai vēl vairāk uzlabotu klientu pieredzi. “Organizējot šāda mēroga darba braucienus, kuros nepieciešamas pat 12 lidmašīnas un 48 autobusi, ir svarīgi ne tikai nodrošināt raitu ceļošanas procesu, bet arī radīt komfortablu pieredzi katram dalībniekam. To var panākt tikai cieši sadarbojoties ar klientu un ilggadējiem partneriem. Plānošanas procesā mēs nepārtraukti dalījāmies atziņās, operatīvi risinājām izaicinājumus un strādājām kā viena komanda,” komentē K.Kaikaris.
Viņš arī papildina, komandu darbatpūtas ceļojumi ar katru gadu kļūst arvien populārāki, un uzņēmumiem pieaug nepieciešamība meklēt ilgtermiņa sadarbības partnerus: “Pastāvīgi ceļojumu organizēšanas partneri nozīmē, ka jūs varat sagaidīt dziļāku vajadzību izpratni un augstāku šo vajadzību apmierināšanas kvalitāti. Tas ir galvenais iemesls, kāpēc ne tikai brīvdienu meklētāji, bet arī uzņēmumi mēdz atgriezties pie vieniem un tiem pašiem partneriem, kad rodas nepieciešamība pēc grupu ceļojumu organizēšanas”, atzīst K. Kaikaris.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.