Autors: Gabriela Ūdre
Avots: Teztour.lv
Latvijā vadošais tūrisma operators TEZ TOUR sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO ir izstrādājis jaunu apdrošināšanas risinājumu, kas ļauj ceļotājiem saņemt kompensāciju gadījumos, kas līdz šim netika paredzēti tradicionālajos apdrošināšanas nosacījumos ne Latvijā, ne citviet Baltijā.
Kā informē tūrisma operators, ar 25. un 26. oktobra reisiem uz Ēģipti tika ieviests jauns apdrošināšanas risinājums. Kā skaidro TEZ TOUR Latvija pārstāvji, Baltijas tirgū šī pieeja ir unikāla, jo līdz šim lielākā daļa apdrošināšanas risinājumu bija vispārīgi un neaptvēra konkrētas, reālajā dzīvē bieži sastopamas situācijas.
Reklāma
“Pirms šī risinājuma ieviešanas, mēs esam veikuši padziļinātu izpēti, identificējot nestandarta problēmas, ar kurām ceļotāji sastopas visbiežāk. Balstoties uz šo faktisko datu analīzi, mūsu sadarbības partneris, apdrošināšanas sabiedrība ERGO, izstrādāja apdrošināšanas sistēma, kas tieši risina šos potenciālos riskus. Šāda datu balstīta pieeja līdz šim Baltijas tirgū nav bijusi, un tās ieviešana maina spēles noteikumus - ne tikai nodrošinot ceļotājiem reālu aizsardzību, bet arī veicinot atbildīgāku un precīzāku pakalpojumu piedāvājumu tūrisma apdrošināšanas segmentā,” skaidro Gabriela Ūdre, TEZ TOUR Latvija komunikācijas pārstāve.
Kavēta iebraukšana viesnīcas numuriņā
Viesnīcu oficiālais check-in laiks parasti ir noteikts pēcpusdienā - ap pulksten 14.00 vai 15.00. Tomēr praksē šis process var aizkavēties vairāku objektīvu iemeslu dēļ un var izraisīt . Biežākie no tiem ir viesnīcu pārslogotība tūrisma sezonas laikā, kad liela daļa numuru tiek aizkavēti tīrīšanas un apkalpošanas rindās, kā arī cilvēciskais faktors - piemēram, nepietiekams personāla skaits vai jaunu darbinieku apmācības posms. Atsevišķos gadījumos kavēšanos izraisa arī tehniskas problēmas rezervēšanas vai piekļuves sistēmās, kas neļauj savlaicīgi piešķirt numuru vai aktivizēt elektroniskās atslēgas. Savukārt viesnīcās ar lielu tūristu plūsmu bieži vien tiek veiktas arī papildu drošības un kvalitātes pārbaudes, kas pagarina iekārtošanās laiku. Lai gan viesiem šādas situācijas var šķist formāla kavēšanās, tās bieži vien ir saistītas ar operatīvām niansēm, kas nodrošina gan tīrību, gan drošību un komfortu nākamajam apmeklētājam.
Ilgstošs lietus vai neparedzami mainīgi laika apstākļi
Tūroperatora statistika liecina, ka arvien lielāka daļa ceļotāju izvēlas tieši agrās rezervācijas iespējas un plāno savus ceļojumus vairākus mēnešus iepriekš, piemēram, nākamās vasaras sezonai. Populāros galamērķos, kā Turcijā, Grieķijā vai Ēģiptē, klimats parasti ir prognozējams, un ceļojumus ir iespējams plānot, balstoties uz sezonas vidējo laika apstākļu grafiku. Tomēr, pat rūpīgi plānojot, pastāv risks, ka laika apstākļi būs neparedzami - piemēram, lietus sezona var ievilkties vai būt ilgstošāka, nekā ierasts. Kad ceļojums jau ir iegādāts un ilgi gaidītā atpūta tuvojas, šādi neparedzēti laika apstākļi var būtiski ietekmēt ceļotāja pieredzi. Plānotās aktivitātes, īpaši āra ekskursijas, pludmales apmeklējums vai citi brīvā laika pasākumi, var būt ierobežoti vai pat neiespējami.
Neizmantota vai nenotikusi ekskursija
Ekskursijas ir neatņemama daļa no ceļojuma pieredzes, taču praksē nereti gadās, ka tūrists kādu no tām nespēj apmeklēt. Biežākais iemesls nav organizatoru vaina, bet gan ceļotāja veselības vai pašsajūtas pasliktināšanās - īpaši populāros vasaras galamērķos, piemēram, Turcijā, Grieķijā vai Ēģiptē, kur augstas temperatūras, intensīva saules iedarbība vai karstuma dūriens var radīt īslaicīgu nespēku, dehidratāciju vai citas labsajūtas problēmas. Lai gan ekskursiju organizatori bieži cenšas šādās situācijās pielāgot programmu vai piedāvāt alternatīvas, ne vienmēr tas ir iespējams, īpaši, ja aktivitāte ir saistīta ar konkrētu dienu vai vietu. Rezultātā tiek zaudēta gan emocionālā pieredze, gan jau samaksātā maksa par pakalpojumu — un šī situācija ir biežāka, nekā daudzi ceļotāji apzinās, jo veselības un klimata faktori nereti ir neprognozējami, pat rūpīgi plānotos atvaļinājumos.
Bagāžas bojājumi transfēra laikā
Lielākā daļa bagāžas problēmsituāciju - nozaudēšana, aizkavēšanās vai bojāšana - parasti ir aviokompāniju atbildības jomā. Tomēr, brīdī, kad ceļotājs ir pametis lidostu, šī atbildība tiek pilnībā pārlikta uz viņu pašu. Lai gan transfēra uzņēmumi parasti strādā profesionāli, praksē var rasties situācijas, kuras nav iespējams pilnībā paredzēt vai novērst. Ceļotāji bieži ziņo par čemodānu ielocījumiem, rokturu vai ritenīšu nolūšanu un citiem mehāniskiem bojājumiem, kas radušies tieši pārvadājuma laikā. Atšķirībā no lidostām, kur smagu bagāžu pārvieto automatizētas sistēmas, transfēros ar to strādā cilvēki, tāpēc šādas situācijas ir cilvēciskais faktors, kas var skart ikvienu ceļotāju, neatkarīgi no pieredzes vai galamērķa.
“Paplašinātais ceļojumu apdrošināšanas risku segums TEZ TOUR klientiem sniegs vēl lielāku drošības sajūtu, dodoties ceļojumos. Apdrošināšana segs zaudējumus gadījumos, ja viesnīca nenodrošinās numuru ilgāk kā četru stundu laikā pēc reģistrēšanās, ja ceļotājs nevarēs doties iepriekš apmaksātā ekskursijā, piemēram, veselības problēmu dēļ, ja transfēra laikā tiks bojāta bagāža vai ja ceļojuma aktivitātes būs jāatliek ilgstošu nokrišņu dēļ. Šis produkts darbojas neatkarīgi un neaizvieto standarta ceļojumu apdrošināšanas polisi un tiek piešķirts TEZ TOUR klientiem uz noteiktiem ceļojumu virzieniem bez maksas,” stāsta ERGO ceļojumu un nelaimes gadījumu apdrošināšanas produktu vadītāja Vita Zukule.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.