TŪRISMA BIZNESS | TN.LV

Aivars Mackevičs: 7 atziņas un padomi par preses relīzēm

Aivars Mackevičs: 7 atziņas un padomi par preses relīzēm

BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs, kurš tūrisma mediju biznesā ir kopš 2003.gada:

Tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv un BalticTravelnews.com angļu valodā par tūrismu Baltijā katru darba dienu saņem e-pastā no 100 līdz 200 dažādus vēstījumus. Redakcija šos ziņojumus sašķiro pēc ziņu svarīguma un adresātiem. Preses relīze jeb latviski - paziņojums medijam - ir no angļu valodas aizgūts vārdu salikums ''press release'', kas ir adresēts plašsaziņas līdzekļiem paziņojums par kādiem svarīgiem jaunumiem.

Lai mūsu kopdarbs darbs būtu raits, korekts un profesionāls, tad mums visiem kopā ir jāvienojas par dažiem punktiem, kas varbūt visiem ir zināmi, bet ikdienas komunikācijā dažiem ir piemirsušies.

7 punkti, ko Travelnews.lv un BalticTravelnews.com redakcija vēlētos:

1) Lūdzu katrā preses relīzē norādiet ne tikai pasākuma norises dienas datumu un mēnesi, bet arī ar gadu.

Ja identiski pasākumi atkārtojas no gada uz gadu, tad var gadīties, ka interneta lietotāji caur Google nonāk pie portāla arhīva ziņām un nolasa nekorektu jeb vecu informāciju par pasākuma norises laiku un vietu. Lai gan portāla sistēma automātiski pievieno publicēšanas laiku, taču interneta lietotājs nolasa tikai rakstā publicēto informāciju. Tāpēc ir ļoti svarīgi katru preses relīzi datēt arī gadu, jo citādi var gadīties, ka jūsu cilvēki pēkšņi būs nepareizā vietā un laikā!

2) Lūdzu sūtiet iespējamo publikācijas tekstu Word dokumentā un atsevišķi JPG formāta bildi (horizontālu), bet ja vairākas (horizontālas un vertikālas) tad ar linku uz populāru bilžu uzglabāšanas mākoni.

Ikdienā redakcijas e-pastā ienāk preses relīzes PDF formātā vai Word dokumentā, kur jau vienkopus ir saliktas JPG formāta bildes ar tekstu. Tas būtiski apgrūtina redakcijas darbu, jo katra šāda preses relīze ir jāsašķiro – teksts atsevišķi un bildes atsevišķi. Galvenais pamatnosacījums, izvēloties bilžu uzglabāšanas mākoni, lai tas ir atpazīstams un ērts lietošanai, proti, bez jebkādām papildus reģistrācijām un autorizēšanās tiesībām.

3) Nesūtiet preses relīzes, kuras nav tieši pievienotas e-pastam, bet ir izvietotas kādos nezināmos resursos ar linku. Tas mulsina redakciju, jo zem katra nezināma linka var slēpties dažādi nepatīkami pārsteigumi.

Korekta preses relīze ir e-pasts, kur e-pasta pielikumā ir Word dokuments (1000-3000 datorzīmes) + horizontāla JPG formāta bilde (lielums: 500 kb – 1 mb), bet ja ir vairākas bildes, tad links uz uzglabāšanas mākoni.

4) Norādiet iesūtīto fotogrāfiju autoru vai autortiesību subjektu.

Mums ir nācies saskarties ar situācijām, kad, piemēram, tūrisma informācijas centra iesūtītās fotogrāfijas autors jeb autortiesību īpašnieks uzrodas redakcijā ar konkrētu pieprasījumu pēc 5 vai 10 gadiem, bet TIC ir nomainījušies darbinieki un neviens neko konkrēti neatceras par 5 vai 10 gadu vecām preses relīzēm, kas ir sūtītas uz Travelnews.lv vai BalticTravelnews.com redakciju. Tāpēc ir svarīgi uzturēt kārtībā visus dokumentus un līgumus, kas ir saistīti ar fotogrāfiju autortiesībām, jo pretējā gadījumā kāda no pusēm var nonākt finansiālās nepatikšanās.

5) Preses relīzes sūtītājam e-pastā NOTEIKTI ir jāpievieno savs vārds, uzvārds un telefona numurs.

Anonīmas preses relīzes, kurās nav norādīts vārds, uzvārds un telefona numurs, no redakcijas puses principā tiek ignorētas. Telefona numurs ir nepieciešams, lai nepieciešamības gadījumā var ātri un pa tiešo sazināties ar preses relīzes autoru. Korekti ir, ja preses relīzes beigās norāda tās personas kontaktus (vārdu, uzvārdu, amatu, e-pastu un tālruņa numuru), pie kuras var vērsties pēc papildu informācijas.

6) Izvērtēt, no kāda e-pasta sūtīt preses relīzi.

Preses relīzes, kas tiek sūtītas no Gmail.com vai Inbox.lv e-pasta kontiem, no redakcijas puses tiek automātiski ignorētas, izņemot gadījumus, kad redakcija arī klātienē atpazīst sūtītāju un viņa «unikālo» e-pasta adresi. Lūdzu sūtiet preses relīzes ar sava uzņēmuma domēna e-pastu, jo tas rada uzticēšanās sajūtu. Bieži vien Gmail.com un Inbox.lv sūtījumi automātiski tiek identificētas ka ''spam'' jeb mēslu sūtījumiem un ielido atkritnē.

7) Pirms izsūtīšanas divreiz pārbaudiet saturu, lai izvairītos no kļūdu labošanas!

Katrs vēlas katram darbiņam pielikt punktu un ķerties pie nākošā, taču ja nākas atgriezties un koriģēt, tad gan ir sajūta, kad esi steigā uz darbu iznācis no mājas, bet uz virtuves galda ir palicis mobilais telefons. Neko darīt… ir jāatgriežas un jāpaņem. Protams, ka preses relīzes ar neprecīzu informāciju ir jākoriģē, tāpēc pirms izsūtam preses relīzi, rūpīgi pārbaudām visu informāciju un varbūt iedodam to izlasīt kolēģim ar ''svaigu aci''.

Paldies, ja šīs atziņas uzlabos kopējo darba ražīgumu par labu mūsu lasītājiem!

Travelnews.lv redakcija: info@Travelnews.lv
BalticTravelnews.com redakcija (angļu valodā): info@BalticTravelnews.com 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemas pasaka Durbes pilī Tukuma TIC
Katrs no mums sapņos un iedomās ir iztēlojies savu Ziemas pasaku. Pavisam noteikti katrs stūrītis šeit piepildīts ar ticību un mīlestību, bet ko vēl? | Skatīt vairāk
Latvija
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
Grupas “Klaidonis” jubilejas svinības Tukuma TIC
Kantrīmūzikas koncerts un jaunā albuma prezentācija “Klaidonim 20”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.11.2024 - 29.11.2024 Rundāles ūdensdzirnavās "Vienā laivā" Bauskas TIC
Iedvesmojoša mazo uzņēmēju tikšanās Bauskas novadā! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.43577099sec.