Autors: Kristīne Strazdiņa/ Daiga Bazule
Avots: Newsinenglish.no/ BalticTravelnews.com
Pēkšņa temperatūras paaugstināšanās visā Norvēģijā noveda pie siltas un pārsvarā saulainas nedēļas nogales, taču trešdien, 2013. gada 22. maijā, valsts dienvidaustrumos radīja kritisku situāciju, ko izraisīja pēc intensīvām lietavām radušies plūdi, kuru dēļ piespiedu kārtā nācās slēgt Dovrebana dzelzceļa līniju starp Hamāru un Eidsvollu, Kongsvinger līniju uz Oslo, kā arī salīdzinoši noslogoto Espas E6 lielceļu. E6 ir galvenā ceļu saikne starp Oslo un Mjēsas ezera reģionu ap Hamāru, tādēļ tika nopietni traucēti nozīmīgi transporta ceļi.
Norvēģijas ziņu dienests NRK ziņo, ka E6 bija slēgts arī starp Vēnsvangenu un Minnesunnu, kas ir galvenā caurbrauktuve starp Oslo, un Hedmarkas un Oplannas novadiem. Vienīgais pietiekami drošais alternatīvais ceļš starp Oslo un Mjēsas reģionu ap Hamāru un Lillehammeri bija valsts nozīmes 4. (Jēvīkas) ceļš. Citi apkārtceļi tika izveidoti uz sekundārajiem ceļiem ap Mjēsas ezeru, bet arī tie ir neaizsargāti pret plūdiem.
Reklāma
"Šodien ir piemērota diena darba veikšanai mājas apstākļos," klausītājiem ieteica valsts dzelzceļa NSB pārstāvis, atskanot rīta radio ziņojumiem par applūdušiem dzelzceļiem. NSB bija grūtības nodrošināt alternatīvu autobusu pakalpojumu, jo transporta satiksmi kavēja arī applūduši ceļi.
Tā kā trešdien lietus turpināja līt, plūdi varētu sasniegt augstāko līmeni 50 gadu laikā. Lietus apvienojumā ar strauji kūstošo kalnu sniegu un ledu rada daudz lielākas ūdens straumes nekā vietējās upes un avoti spēj uzņemt.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.