Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
Īpaši populārais krosoveru tirgus segments turpina priecēt ar jauniem modeļiem – to komforts, tehnoloģijas un aprīkojums ar katru gadu kļūst arvien labāks un labāks. Pagājušogad Japānas autoražotājs Mazda modernizēja vienu no saviem populārākajiem modeļiem CX-5, bet tagad Baltijas tirgū nonākusi tā ekskluzīvā modifikācija Blackout Edition.
Šīs versijas automobilim ir jaunākās tehnoloģijas, sabalansēta braukšanas dinamika un iekārdinošs dizains, kas padara to vēl stilīgāku un ļauj pasažieriem baudīt vēl labāku komfortu.
Reklāma
Līdz šim Mazda CX-5, tāpat kā citi šā autoražotāja modeļi, uz pārējo fona izcēlās ar dizainu un braukšanas dinamiku, ko slavējuši daudzi autožurnālisti. Ar ekskluzīvās modifikācijas CX-5 ieviešanu autoražotājs vēl vairāk izcēlis šā ģimenes krosovera raksturu.
Atšķirīgums – no krāsu toņiem līdz riteņu diskiem
Ievērojamākās Blackout Edition iezīmes ir jaunais Polymetal Gray pelēkais virsbūves tonis, glancēti melnie 19 collu riteņu diski un glancēti melnie sānu spoguļu korpusi un virsbūves statnes.
Interjers ir pāršūts ar melnu, mīkstu ādu kombinācijā ar melnu zamšu – šie materiāli ir izšūti ar sarkanu diegu, kas uzsver automobiļa sportiskumu un ekskluzivitāti.
Autovadītāja ērtību nodrošina piekļuve automobilim ar bezkontakta atslēgu un dzinēja iedarbināšana ar pogu, bet par brauciena baudījumu parūpēsies 10 skaļruņu Bose Premium audiosistēma ar Centerpoint Surround telpiskā skanējuma tehnoloģiju un sabvūferu.
Mazda inženieri audiosistēmas labo skanējumu veicinājuši arī ar klusāka interjera nodrošināšanu – CX-5 ir aprīkots ar papildu trokšņu izolācijas materiāliem un ārējo skaņu absorbējošiem stikliem.
SUV praktiskums apvienots ar labu vadāmību
Automobiļa virsbūve ir ļoti stingra, pateicoties Skyactiv-Body un Skyactiv-Chassis tehnoloģijām, kas Mazda CX-5 virsbūvei un šasijai piešķīris labāku kontroli pār dinamisku braukšanu. Automobilis ļoti akurāti reaģē uz autovadītāja komandām, un G-Vectoring Control vilkmes kontroles sistēma nodrošina ērtu un vieglu vadāmību.
Automobilis ir aprīkots ar 194 zirgspēku jaudīgu 2,5 litru benzīna Skyactiv-G motoru, kas automātiski atslēdz daļu cilindru, kad tiek braukts konstantā ātrumā, tādējādi ekonomējot degvielu.
Mazda CX-5 ir pieejama gan priekšējo, gan visu riteņu piedziņas versijā. Pilnpiedziņas gadījumā automobilis ir aprīkots ar vadības sistēmu, kas ar 27 sensoriem uzrauga situāciju uz ceļa, salīdzina iegūtos datus (piemēram, autovadītāja rīcību, āra temperatūru, vējstikla tīrītāju lietošanu, stūresrata pagriešanas leņķi, akseleratora pedāļa nospiešanas pakāpi un ceļa slīpumu) un atbilstīgi sadala vilkmi uz priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem. G-Vectoring Control Plus arī rūpējas par automobiļa stabilitāti un nevainojamu vadāmību, savukārt “off-road” režīms ļauj CX-5 braukt apvidū.
Šim ģimenes automobilim ir praktisks un komfortabls interjers, kā arī plašs drošības sistēmu klāsts. Aiz elektriskās piedziņas bagāžnieka vāka ir 506 litru telpa bagāžai, kas nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā palielināma līdz pat 1620 litriem.
Par drošu braukšanu rūpējas vairākas sistēmas: ceļa zīmju atpazīšana, autovadītāja uzmanības kontrole, aizmugurējie novietnes sensori ar automātiskās bremzēšanas asistentu (SCBS-R), adaptīvā kruīza kontrole (MRCC) un joslā braukšanas asistents.
Autovadītājam justies pārliecinātam uz ceļa palīdz adaptīvie LED priekšējie lukturi un projekcijas (head-up) ekrāns, kas visu būtiskāko brauciena informāciju parāda uz priekšējā vējstikla, neliekot acu skatienu novērst no ceļa. Savukārt manevrēšanu šaurā stāvvietā atvieglo videokameru sistēma.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.