Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller.lv
Mērķtiecīgi attīstot modeļu piedāvājumu ar elektrisku piedziņu, Audi šobrīd gandrīz visus tā iekšdedzes dzinēja modeļus piedāvā arī plug-in hibrīda (PHEV) versijā. Modeļi, kas tiek darbināti gan ar benzīna dzinēju, gan elektromotoru, piedāvā pārliecinošu braukšanas pieredzi, vienkāršu uzlādes pārvaldību un lielisku lietojamību ikdienā. Jaunie Audi A3, A6, A7, A8 un Q3, Q5, Q7 un Q8 tagad arī Latvijā pieejami PHEV versijā un tos apzīmē ar norādi TFSI e pie modeļa nosaukuma.
„Mēs redzam, ka klienti aizvien biežāk apsver PHEV modeļus kā iespējamu alternatīvu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkoto modeļu vietā. Iemesli tam ir ļoti skaidri un arī praktiski. Tie ir labi aprīkoti un jaudīgi automobiļi, kas rada krietni mazāk CO2 izmešu un ir ekonomiski ikdienā. Audi populārāko modeļu TFSI e versiju iespējamais elektriskais nobraukums ir līdz pat 72 km, kas ir vairāk nekā pietiekami vairumam pilsētās un piepilsētās dzīvojošajiem,” norāda Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.
Reklāma
Kādēļ apsvērt PHEV iegādi?
Audi TFSI e modeļi piedāvā pārliecinošu braukšanas pieredzi, vienkāršu uzlādes pārvaldību un lielisku lietojamību ikdienā. Šie trīs elementi ir Audi pamatmērķis, izstrādājot plug-in hibrīda modeļus.
Inteliģenta braukšanas pārvaldes sistēma: braukšanas režīmi un rekuperācija
Pirmais elements, kam tiek pievērsta uzmanība Audi PHEV modeļu izstrādes darbā, ir pārliecinoša braukšanas pieredze. PHEV modeļu braukšanas princips sniedz lielisku efektivitāti un augstu rekuperācijas jaudu. Tādējādi lielu daļu no ikdienas maršruta iespējams pieveikt ar elektrisko piedziņu un bez kaitīgajiem izmešiem.
„Auto Hybrid” režīmā, kas ir galvenais darbības režīms, TFSI dzinējs un elektromotors paveic darbu inteliģenti un ar maksimālu efektivitāti, mazos ātrumos izmantojot elektromotoru, bet pie lielāka ātruma benzīna dzinēju. Elektromotors arī sniedz atbalstu, kad automobilis paātrinās vai augstas slodzes apstākļos. Kad autovadītājs spēcīgi nospiež akseleratora pedāli, elektromotora un benzīna dzinēja sadarbība rada jaudīgu paātrinājumu. Piemēram, kad dzinējs paātrinās no zemiem apgriezieniem, uz brīdi pieslēdzas elektromotors, lai palīdzētu turbīnai sasniegt nepieciešamo spiedienu. Braucot nemainīgos apgriezienos, tas reizēm darbojas kā ģenerators, tādējādi samazinot TFSI dzinēja noslodzi un ļaujot darboties ar lielāku efektivitāti.
Veicamā distance ar elektromotoru
Otrs Audi izstrādes elements ir uzlādes pārvaldība. PHEV modeļu uzlāde kompaktajā klasē tiek veikta ar attiecīgi 2,9 kW un 3,6 kW jaudu, bet vidēja un lielizmēra klases modeļu uzlādes jauda ir līdz 7,4 kW. Piemēram, lai uzlādētu akumulatoru ar industriālo kontaktligzdu, nepieciešamas 2,5 līdz 4,5 stundas. Ņemot vērā lielāku enerģijas patēriņu, lielāko klašu modeļiem ir ietilpīgāks akumulators un lielāka uzlādes jauda. Vairums PHEV klientu savus automobiļus lādē reizi vai divas reizes dienā, ja viņi nenobrauc vairāk par 100 kilometriem, un parasti vakaros uzlādē automašīnu savā garāžā vai darbā.
myAudi aplikācija ikdienas dzīvi padara vēl ērtāku, ļaujot klientiem izmantot Audi Connect pakalpojumus savos viedtālruņos. Klienti var attālināti pārbaudīt akumulatora un veicamās distances statusu, sākt uzlādes procesu, iestatīt atlikto uzlādes uzsākšanu, kā arī piekļūt uzlādes un patēriņa statistikas datiem. Aplikācija un automobilis parāda uzlādes stacijas to pašreizējā atrašanās vietā, kā arī galamērķī. Aplikāciju arī iespējams izmantot, lai pirms izbraukšanas atdzesētu vai uzsildītu automobiļa salonu. Klienti var ietaupīt elektromotora veicamo distanci, salona sildīšanu vai dzesēšanu veicot, kamēr auto ir pieslēgts uzlādes iekārtai. Atkarībā no aprīkojuma, izmantojot myAudi lietotni, klienti var aktivizēt arī stūres, sēdekļu, spoguļu, vējstikla un aizmugurējā stikla apsildi, kā arī sēdekļu ventilāciju.
Ikdienas lietojamība
Trešais elements ir ikdienas lietojamība, ko atbalsta pirmie divi elementi, proti, braukšanas pieredze un vienkārša uzlādes pārvaldība. Taču tikpat svarīgas ir ērtības – lai būtu pietiekami daudz vietas pasažieriem un bagāžai, kā arī ērta pārvietošanās gan ikdienas gaitās, gan atpūtas braucienos. Plug-in hibrīda modeļu litija jona akumulatoram ir kompakts dizains, un tas iestrādāts automobiļa konstrukcijā. Tā uzstādīšanas pozīcija ir atkarīga no tehnoloģiju platformas. PHEV modeļos ar gareniski uzstādītu dzinēju (MLB) akumulators izvietots zem bagāžas nodalījuma. Modeļos ar šķērseniski izvietotu dzinēju (MQB) tas izvietots pirms priekšējās ass, bet degvielas tvertne atrodas zem bagāžnieka. Lai arī bagāžas nodalījuma grīda ir nedaudz paaugstināta salīdzinājumā ar tradicionālajiem modeļiem, tai nav pakāpiena. Tādējādi nodrošināta līdzena virsma bez ierobežojumiem, lai iekrautu bagāžu automobilī. Tāpat ir pieejams arī sakabes āķis, kas piedāvā tādu pat vilkšanas spēju kā standarta modeļiem.
„Lai iedrošinātu mūsu klientus izbaudīt PHEV modeļu priekšrocības, Audi Latvija populārākos modeļus – lieliski aprīkotus A6, Q5, Q7 un Q8 TFSI e – ierobežotā apjomā piedāvā par benzīna dzinēja cenu,” piebilst Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.