Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
Jaunais Mirai iemieso Toyota virzību uz tīrāku vidi un ilgtspējīgu sabiedrību. Toyota uzskata, ka ūdeņradim ir potenciāls nodrošināt bezoglekļa mobilitāti ne tikai autotransporta, bet arī dzelzceļa, jūras un aviācijas pārvadājumu jomā, kā arī nodrošināt enerģiju rūpniecībai, uzņēmumiem un mājsaimniecībām.
Otrās paaudzes Mirai ir izstrādāts, ņemot vērā klientu atsauksmes par pirmo Mirai, kas debitēja 2014. gadā. Jaunais ar ūdeņradi darbināmais elektromobilis (FCEV) ir izstrādāts no jauna un ar mērķi, lai īpašnieki par to būtu sajūsmā. Toyota vēlas, lai klienti teiktu – es izvēlējos Mirai, jo vienkārši vēlējos auto ar tādiem raksturlielumiem, un tā sagadījās, ka tas ir FCEV.
Reklāma
Klajā nākot jaunajai paaudzei, Mirai ir automobilis, kas FCEV tehnoloģijas paceļ jaunā līmenī un klientiem piedāvā lielāku emocionālo pievilcību, tai izpaužoties mūsdienīgumā, modernā stilā un lielāku gandarījumu sniedzošā vadīšanas pieredzē.
Jaunās paaudzes Mirai mērķis ir pievērst uzmanību ar izskatu, tehnoloģijām un braukšanas sniegumu. Jaunajam Mirai ir sportiskāks un elegantāks dizains, savukārt šasija veidota uz GA-L platformas, kas Mirai ir kopīga ar Lexus LS limuzīnu.
“Toyota redz ūdeņradi kā efektīvu nākotnes degvielu. Mūsu mērķis ir palīdzēt risināt vides un enerģētikas problēmas, sērijveidā ražojot ar ūdeņradi darbināmus elektromobiļus. Šie automobiļi ir ļoti efektīvi, spēj veikt garas distances, nodrošina ātru degvielas uzpildi, un to vienīgā emisija ir ūdens,” teic Mareks Maide, Toyota Baltic AS vadītājs.
“Tiem ir milzīgs videi saudzīgu transportlīdzekļu potenciāls, tie var būt ‘absolūtie ekoauto’. Es ceru, ka jaunais Mirai demonstrēs ilgtspējīgas un spožas iespējas pasaulei un mūsu nākotnei, tam palīdzot sasniegt ūdeņraža sabiedrību.”
Ūdeņradis kā degviela autobūves industrijā ir pazīstams sen, taču tikai pēdējos gados tā lietošana pieņem apmērus. Arī Latvijā ūdeņradis vairs nav svešs. Rīgā jau aptuveni gadu pastāvīgi kursē 10 sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme trolejbusi, kuriem autonomiju bez elektrības padeves pa vadiem nodrošina ūdeņradis. Tas ir ātri un ērti uzpildāms stacijā Vienības gatvē, kas ir pieejama arī publiskai lietošanai. Paralēli jau strādājošajiem trolejbusiem Latvijas galvaspilsētas ielās februāra sākumā testa režīmā bija izbraucis arī ar ūdeņradi darbināms autobuss, un šāda veida sabiedriskais transports nesen izmēģināts arī Jelgavā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.