Autors: Sanita Heinsberga
Avots: Longo
Arī pandēmijas trešā viļņa ierobežojumu laikā, no šī gada 21. oktobra, Latvijas iedzīvotāji personīgās automašīnas var turpināt iegādāties, izmantojot to tirgotāju piedāvājumu, kuri spēj nodrošināt visus pakalpojuma posmus attālināti un ir veikuši visus saistītos pasākumus pircēju veselības un drošības aizsargāšanai.
Kā liecina AS "Longo Group" šī gada pirmajā pusē veiktā sabiedrības aptauja, par privātā transportlīdzekļa iegādi arī pandēmijas apstākļos domā vismaz ceturtā daļa no Baltijas autobraucējiem jeb aptuveni 22% Latvijas, tikpat Igaunijas un 29% Lietuvas autovadītāju, kuri ikdienā brauc ar auto.
Reklāma
Edgars Cērps, lietoto automašīnu tirgotāja “Longo Group” valdes loceklis par ierobežojumu ietekmi uz nozari: “Mūsu pieredze, apkalpojot klientus Baltijā, rāda, ka sabiedrība visvairāk novērtē tiešsaistes priekšrocības ērtuma dēļ, jo pircējiem nav jāuztraucas par dokumentiem, nomaksātiem nodokļiem un preces kvalitāti, kā arī iegādātais transportlīdzeklis tiek nogādāts līdz mājām vai vajadzīgajai adresei. Esam uzkrājuši pieredzi tiešsaistes tirdzniecībā jau kopš pirmā pandēmijas viļņa un spējam nodrošināt nemainīgi labu piedāvājuma kvalitāti un pat palielināt tā apjomu par spīti sarežģījumiem nozarē. Ik mēnesi pēdējā pusgada laikā Baltijā pārdodam vidēji 450 automašīnas.”
Lai gan pirmā pandēmijas viļņa laikā apmēram 15% lietoto automašīnu tika iegādātas attālināti, pāreja uz tiešsaistes tirdzniecību auto nozarē ir arvien izteiktāka. Pēdējā gada periodā piektā daļa jeb aptuveni 20% no lietotajiem auto tiek iegādāti pilnībā attālināti, un faktiskajos skaitļos pārdoto vienību skaits arvien turpina pieaugt, tā rāda Baltijā vadošā lietoto auto tirgotāja AS “Longo Group” tirdzniecības analīzes dati par visām trim valstīm.
Atgādinām, ka auto attālināti un droši var iegādāties arī mājsēdes laikā, ja tirgotājs spēj nodrošināt visus kvalitatīvas e-komercijas posmus:
- spēj nodrošināt pilnīgu informāciju par automašīnu pircējam ērtā veidā (pamatā uzņēmuma mājaslapā, papildu – dokumentu, foto vai video formātā, tiešsaistē sarunas laikā utt.), ļaujot pārliecināties par noskatītā transportlīdzekļa kvalitāti un faktisko stāvokli;
- nodrošina valstī noteikto dokumentu reģistrāciju attālināti vai epidemioloģiski droši, saņemot pircēja pilnvaru veikt darbības valsts institūcijās, saistībā ar potenciālo finansējuma iestādi utt.;
- var nogādāt pircējam iegādāto auto norādītajā adresē bez jebkādas divu cilvēku satikšanās;
- sniedz dokumentālu preces pēc-pirkuma garantiju un noslēgta distances līguma ietvaros ievēro pircēja tiesības atgriezt iegādāto auto 14 dienu laikā kopš iegādes brīža.
“Longo Latvia” darbinieki ir vakcinēti, rūpējoties arī par pircēju un sabiedrības kopējās veselības veicināšanu, kas būtiski samazina riskus, organizējot dokumentu pārreģistrāciju auto īpašnieku maiņai un nogādājot pircējam nopirkto auto. Visā pandēmijas periodā tikai viens pircējs ir atgriezis auto savu 14 dienu perioda tiesību ietvaros, uzreiz vietā nopērkot citu transportlīdzekli no “Longo” piedāvājuma.
Kā “Longo Group” informēja iepriekš, Baltijā arvien pieprasītākas kļūst lietotas automašīnas cenu kategorijā ap 10 000 eiro, savukārt uzņēmums kopumā paplašina piedāvājumu kategorijā līdz 20 000 eiro. Par spīti pandēmijai lietoto auto tirgū pircējiem palielinās interese par automašīnām, kuru vērtība ir tuvu 30 000 eiro. Kopumā AS “Longo Group” kopš darbības sākuma visā Baltijā pārdevusi jau vairāk nekā 6500 auto.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.