Pieprasījums pēc vieglajiem automobiļiem ar palielinātu klīrensu ietekmē aizvien jaunus segmentus, lēnām izspiežot no tirgus tradicionālos virsbūves veidus. Tomēr ir kāda tendence, ko novērtē daudzi pircēji. Tie ražotāji, kuri neatsakās no hečbekiem, sedaniem un universāļiem, to attīstībā un pilnveidošanā iegulda lielus līdzekļus, piedāvājot augstvērtīgu alternatīvu populārajiem pilsētas SUV.
Pierādījums tam, ka ražotāji nebūt nav aizmirsuši par tradicionālajiem formātiem, ir jaunais Peugeot 308. Tas tiek piedāvāts gan hečbeka, gan universāļa versijā un nupat konkursā Lietuvas Gada auto 2023 tas izcīnīja augsto piekto vietu.
Reklāma
Modelis, kas jau martā ieguva prestižo Red Dot balvu par labāko auto dizainu, ar izteiksmīgo izskatu iekaroja arī Lietuvas ekspertu simpātijas. Lietuvas Gada auto konkursā tas bija arī viens no četriem finālistiem kategorijā Gada dizains, kur citi pretendenti uz balvu bija EQS no Mercedes-EQ, Volkswagen ID.Buzz un Volvo C40 Recharge.
Žurnālistu un ekspertu žūrija atzinīgi novērtēja arī 308 interjeru. Hečbeks, kurš maksā, sākot no 23 tūkstošiem eiro, par galveno balvu šajā nominācijā sacentās ar Mercedes-EQ modeli EQS, kura cena ir gandrīz piecas reizes augstāka, kā arī ar Renault Megane E-Tech.
Ērtības, ko nodrošina uzlādējamais hibrīds
Auto Bild Lietuva galvenais redaktors un Lietuvas Gada auto 2023 žūrijas ilggadējais loceklis Vitolds Miļus norāda uz plašo spēka agregātu klāstu, kas pieejams Peugeot 308. Tas ietver gan benzīna un dīzeļa dzinējus, gan uzlādējamā hibrīda spēka agregātus, ar kuriem 308 spēj elektriskā režīmā nobraukt līdz 60 kilometriem, bet 2023. gadā ražotājs plāno laist klajā arī pilnībā elektrisko E-308.
“Izvēles brīvība vienmēr ir apsveicama, un pircēji, kuriem nav nepieciešams lielāks auto, to novērtēs. Svarīgi ir arī tas, ka versijām ar iekšdedzes dzinēju ir ļoti pievilcīga cena,” skaidro žurnāla redaktors.
Ne visi ražotāji saviem klientiem piedāvā tik plašas izvēles iespējas. Piemēram, vēl viens šī segmenta modelis Honda Civic, kas kopā ar Peugeot 308 iekļuva konkursa fināla septītniekā, ir pieejams tikai ar vienu spēka agregātu. Japāņu ražotājs jaunajam modelim pagaidām piedāvā tikai pašuzlādes hibrīdu ar 2 litru benzīna dzinēju.
Uzlādējamā hibrīda piedziņas piedāvājums C segmentā pagaidām ir ierobežots. Sociālo mediju satura veidotājs Daiņus Leonavičs, kurš palīdzēja izvēlēties Lietuvas auto tirgus labāko gada debitantu, atzīmē, ka tehniski radniecīgie Peugeot 308 un Opel Astra pievienojas astotās paaudzes Volkswagen Golf un tādā veidā iekļūst īpašu auto klubā, jo tādiem modeļiem kā Škoda Octavia, Ford Focus, Hyundai i30 vai Toyota Corolla uzlādējamā hibrīda versijas pagaidām netiek piedāvātas.
“Uzlādējamie hibrīdi ir reālāka un tuvāka nākotne nekā elektromobiļi. Pat ja tie varētu pārvarēt lielākus attālumus nekā tagad, pie pašreizējās infrastruktūras tie nav loģiska pirmā izvēle. Savukārt uzlādējamajam hibrīdam piemīt visas priekšrocības, ko sniedz elektromobilis, savukārt iekšdedzes dzinējs ļauj tam pieveikt lielus attālumus un nebažīties par uzlādi,” uzlādējamo hibrīdu priekšrocības uzskaita Daiņus Leonavičs.
Nekādu diskusiju par kārdinošo izskatu
Daiņus Leonavičs uzskata, ka jaunā Peugeot 308 izteiksmīgais izskats nevar palikt nepamanīts. Hečbeka izcilais dizains neatstāja vienaldzīgus arī citus žūrijas tiesnešus. Šis bija viens no tiem retajiem gadījumiem, kad šajā subjektīvajā kategorijā nebija nekādu strīdu, jo par dizainu visi varēja teikt tikai pozitīvas lietas.
“Ir mašīnas, kas vizuāli ir jaunas, taču diskusijās par to izskatu žurnālisti it kā sadalās divās nometnēs. Ar 308 tā nav – es vēl neesmu saticis cilvēku, kurš teiktu, ka viņam tā stils nepatīk. Tā ir automašīna, kas patīk visiem,” stāsta žurnālists.
Vitolds Miļus piebilst, ka tikpat iespaidīgs ir arī interjers, kurā jaunākie tehnoloģiju sasniegumi apvienoti ar pārdomātu augstas kvalitātes materiālu salikumu. Piemēram, sēdekļi tiek uzskatīti par vieniem no labākajiem segmentā, turklāt tos sertificējusi AGR, Vācijas muguras veselības asociācija.
Pirmo reizi iekāpjot mašīnā, 308 vadītāja vieta var izskatīties nepierasti. Vitolds Miļus skaidro, ka tas saistīts ar neparasto izkārtojumu, nedaudz augstāk novietotu instrumentu paneli un nedaudz zemāk novietotu kompakto izmēra stūri.
“Ne visiem tas patīk, jo cilvēkiem bieži vien ir grūti pieņemt jauninājumus. Tāpēc pirms galīgā lēmuma pieņemšanas ir svarīgi ar šo automašīnu pabraukt vairāk. Man šāds instrumentu izkārtojums patīk jau kopš brīža, kad Peugeot to ieviesa savos modeļos,” stāsta Auto Bild Lietuva redaktors.
Aprīkojums kā augstākas klases automobilī
Daiņus Leonavičs netaupa uzslavas arī Peugeot 308 multivides sistēmai. Pēc žurnālista teiktā, modelis ir aprīkots ar ārkārtīgi spilgtiem ekrāniem. Arī videokameru attēla kvalitāte ir izcila. Moderno tehnoloģiju ziņā Gada ergonomikas kategorijā šo modeli apsteidza tikai EQS no Mercedes-EQ saimes, kas ir vairāk nekā trīs reizes dārgāks par konkursam pieteikto Peugeot 308 versiju.
“Runājot par tehnoloģijām, Peugeot nav daudz konkurentu pat augstākās klasēs. Tieši tas padara modeli patiesi aizraujošu. 3D instrumentu panelis patīkami pārsteidz daudzus cilvēkus. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī ataino vairāk informācijas, nepārslogojot acis. Tas ir tāpēc, ka cilvēks telpiskus objektus un plakanas virsmas uztver dažādi,” skaidro auto apskatnieks.
Peugeot 308 sistēmu pārvaldīšanai paredzētas piecas ātrās aktivizēšanas pogas, kuru funkcijas var ieprogrammēt atbilstoši vadītāja vajadzībām. Pogas ir pietiekami lielas, tāpēc pietiek ar ašu skatienu, lai pārliecinātos, ka tiek nospiesta pareizā. Reaģējot uz pieskārienu, skārienjutīgās pogas maina krāsu, tāpēc vadītājs var būt drošs, ka ir aktivizējis vēlamo funkciju.
“Piemēram, gada aukstajā laikā vienu no pogām var ieprogrammēt stūres apsildes ieslēgšanai, un, atnākot vasarai, to var sasaistīt uz citu aktuālu funkciju. Tā ir patiešām parocīga lieta, ko citu ražotāju automašīnās neesmu redzējis,” piebilst Vitolds Miļus.
Piemērots mūsu ceļiem
Peugeot 308 arī saņēma žūrijas uzslavas par balstiekārtas sniegumu. Auto apskatnieki atzīmē, ka tai ir optimāls regulējums – ne par mīkstu, ne par cietu. Pasliktinoties ceļu stāvoklim, modeļi ar sportisku regulējumu vairs nespēj nodrošināt komfortu, turpretī, ja inženieri centušies radīt “dīvāna efektu”, cieš vadāmība.
“Kolēģi, kuri ar jaunajiem modeļiem iepazīstas ārzemēs, uz ideāla seguma var pat nepamanīt, ka jaunā automobiļa amortizācija ir pārlieku cieta. Izmēģinot mašīnas uz vietējiem ceļiem, kas ne vienmēr ir ideālā stāvoklī, gaitas īpašība atklājas pilnībā, un dažkārt izrādās, ka ne visi jaunie auto ir piemēroti mūsu ielām un ceļiem. Taču 308 nodrošina pietiekami augstu komforta līmeni, nezaudējot labas vadāmības īpašības,” rezumē Vitolds Miļus.