Inovācijas autobūvē – kā zīmoli medī idejas

Inovācijas autobūvē – kā zīmoli medī idejas

Tā kā autobūve čakli meklē iespējas izmantot mākslīgo intelektu, informācijas tehnoloģijas un ilgtspējīgus materiālus, tajā arvien vairāk tiek ieviestas inovācijas no dažādām inženierzinātnēm. Bet kā auto uzņēmumi tiek pie šīm inovācijām un kur tās atrāda?

“Redz, kas mums jauns!”

2025. gada Patēriņa elektronikas izstāde (CES) Lasvegasā piesaistīja ne vien tradicionālos dalībniekus, bet arī daudzus auto industrijas pārstāvjus. Autoražotāji, kas piedalās CES, regulāri nonāk pasaules preses virsrakstos, un nereti tas ir saistīts ar starptautiskām pirmizrādēm. Tā tieši CES izstādē pasaulei pērn tika prezentēts Sony un Honda kopīgi izstrādātais elektroauto koncepts Afeela.

Savukārt izstādes CES 2025 centrā bija Hyundai Motor Group – viens no lielākajiem automobiļu un tehnoloģiju nozares pārstāvjiem. Dienvidkorejas gigants demonstrēja desmit tā sponsorēto jaunuzņēmumu tehnoloģijas. Katra inovācija atspoguļo šīs kompānijas skatījumu uz transporta nākotni un globālo ilgtspēju, kā arī sniedza izstādes apmeklētājiem ieskatu tajā, kā industrijas milzis iztēlojas nākotnes auto.

Par populāru platformu ir kļuvušas arī tendenču konferences. Tajās ar prezentācijām un nākotnes redzējumu piedalās augstākā līmeņa vadītāji no tādiem uzņēmumiem kā BMW, Rivian un Tesla.

Ideju daudz, revolucionāras – dažas

Taču jebkurai idejai kaut kur ir jāpiedzimst. Kur tas notiek? Ambiciozi auto zīmoli veido specializētas inovāciju platformas. Mūsdienu auto ir sarežģīts dažādu tehnoloģiju apvienojums, un, lai iegūtu vismaz vienu patiesi satriecošu ideju, ražotāji tām piesaista simtiem jaunuzņēmumu. Galu galā viena veiksmīga ideja var atmaksāt visus kolektīvos centienus un kļūt par risinājumu, bez kuras savus auto vēlāk nevarēs iedomāties miljoniem cilvēku.

Hyundai ir iedibinājis tādas atvērtās radošo talantu un inovāciju platformas kā ZER01NE un Hyundai Cradle, un jaunuzņēmumi tajās sabiedrības problēmas risina jau gadiem ilgi. Kopumā abas platformas ir investējušas vairāk nekā 150 projektos visā pasaulē, palīdzot izstrādātājiem inovatīvas koncepcijas pārvērst reālos risinājumos.

Inovācijas šeit aptver gan mobilitāti, gan vides ilgtspēju, un daudzi no šiem jaunuzņēmumiem ir radījuši tehnoloģijas, kas ir gatavas iesvilt revolūciju dažādās nozarēs. Tāpēc tagad Hyundai iet vēl tālāk. Apvienojot talantus no Silīcija ielejas, Telavivas, Berlīnes, Pekinas, Singapūras un citiem tehnoloģiju centriem, Hyundai paplašina savu darbību tālāk par automobiļu tehnoloģijām. Uzņēmuma mobilitātes koncepcija jau ir pārkāpusi citu nozaru slieksni, un uzņēmuma inovācijas aptver ievērojami plašāku spektru – no ražošanas automatizācijas, vides aizsardzības un energoefektivitātes līdz atkritumu pārstrādei un jauniem automašīnu materiāliem.

Revolūcija var būt sākumā nesaprasta

Tiesa, ir grūti prognozēt, kuras no šīm tehnoloģijām gūs plašu ievērību. Skārienekrāni automašīnās pirmo reizi parādījās 1986. gadā, kad tika izlaists Buick Riviera. Tolaik tie bija neērti un daudziem šķita nevajadzīgi. Tomēr gandrīz 40 gadu laikā ekrānu evolūcija ir pierādījusi, ka mūsdienīgs auto nav iedomājams bez skārienekrāna. Un tas ir tikai viens piemērs, progresīvās tehnoloģijas ir ietekmējušas ne tikai funkcionalitāti, bet arī ergonomiku un interjera dizainu.

Piemēru, ka inovācijas kļūst par ikdienišķām funkcijām, ir daudz. Automātiskie logu tīrītāji, adaptīvie lukturi un bezkontakta atslēgas piekļuve savulaik tika uzskatīti par luksusa lietām vai nevajadzīgiem jauninājumiem, taču šodien tie ir standarta aprīkojums lielākajā daļā auto. Visas šīs inovācijas ir dzimušas talantīgos prātos un, izmantojot modernas iekārtas, kļuvušas par realitāti. Par to efektivitāti liecina plašā izplatība un lietošana.

“Ja šādas sistēmas darbojas bez traucējumiem, tās ievērojami atvieglo braukšanu sarežģītos apstākļos un naktī, ļaujot vadītājam vairāk koncentrēties uz ceļu un galu galā uzlabojot drošību,” saka Māris Gaugers, Kursors.lv autožurnālists.
Kādas inovācijas liek auto radītāju acīm iemirdzēties šobrīd? Lūk, trīs Hyundai pārstāvētie jaunuzņēmumi.
Deep In Sight izstrādā nākamās paaudzes sistēmu, kas integrē 3D sensoru tehnoloģijas un mākslīgo intelektu automatizācijai mobilitātes jomā, būvniecībā, loģistikā un veselības aprūpē. Izmantojot 3D lidojuma laika (ToF) kameras un mākslīgo intelektu, uzņēmums ir radījis salona uzraudzības ierīci, 3D rokas lidaru (lāzerradaru), tilpuma mērīšanas sistēmu un uzraudzītu mašīnmācīšanās algoritmu, kas veic gan klasifikācijas, gan regresijas uzdevumus.

Terracle ir videi saudzīgas plastmasas atkritumu ķīmiskās pārstrādes pionieris. Jaunuzņēmums veido nepārtrauktu plastmasas pārstrādes ciklu, lai novērstu vides piesārņojumu. Ķīmiskajā pārstrādē tas izmanto savu zemas temperatūras PET plastmasas depolimerizācijas tehnoloģiju. Šajā procesā tiek atjaunots plaši lietotas iepakojuma plastmasas sākotnējais izejvielu stāvoklis CR-TPA (pārstrādāta tereftalskābe) un CR-EG (pārstrādāts etilēnglikols), un tās var izmantot atkārtoti.

Smart Tire Company ir izstrādājis pasaulē pirmo augstas veiktspējas bezgaisa riepu, kas izgatavota no formas atmiņas sakausējuma (NiTinol). Uzņēmums izceļas ar spēju apvienot supermodernus materiālus, zināšanas par riepām un pasaules līmeņa pētniecību. Sadarbībā ar NASA tas ir apvienojis formas atmiņas sakausējuma tehnoloģiju ar patentētu dizainu, lai radītu bezgaisa riepu, kam nedraud protektora nodilums, kas samazina degvielas patēriņu un arī izmaksas.
Kā redzams, auto ražotāju un jaunuzņēmumu sadarbība veido mobilitātes nākotni. Mums atliek gaidīt, kā vēl viņi atvieglos mūsu dzīvi – soli pa solim.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Lielā Dienvidkurzemes ripināšanās Dienvidkurzemes novada tūrisma centrs
Otrajās Lieldienās, 21. aprīlī, aicinām doties aizraujošā Lieldienu piedzīvojumā pa visu Dienvidkurzemi! | Skatīt vairāk
Līgo Višķos 2025 TAKA
Vasaras gaidītākais notikums Višķu estrādē – festivāls Līgo Višķos 2025, kuru vairāk nekā 10 gadus Augšdaugavas novada pašvaldība rīko Luknas | Skatīt vairāk
Tematiskie Premium kruīzi 2025. gadā Estravel Latvia
Vēlaties piedalīties Modes nedēļā, skatīties augstākās klases Baletu vai svinēt svētkus uz kuģa? - Tad jūs to nedrīkstat laist garām! | Skatīt vairāk
no 919 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 06.03.2025 - 05.04.2025 Vīzu noformēšana AL SVETS
Vīzu pakalpojumi uz dažādām pasaules valstīm! EGIPTE; TAIZEME; ĶĪNA; AAE; AZERBAIJĀNA; ARMĒNIJA; TURCIJA; UKRAINA Un uz citām valstīm! Zvaniet uz | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


1st-studio.com
,


SIXT Latvija
,


Park Hotel Latgola semināru telpas
,


Europcar
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.27424407sec.