Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Telegraph.co.uk/BalticTravelnews.com
Balstoties uz plaša mēroga pētījuma rezultātiem, gados jaunākie ceļotāji pērn, 2012. gadā, ārzemju ceļojumiem tērējuši vidēji gandrīz 3 000 eiro, kas ir par 40 procentiem vairāk nekā 2007. gadā. Turklāt aizvien vairāk jauniešu izvēlas doties uz ārzemēm ne tikai, lai labi pavadītu laiku un "atrastu sevi", bet arī, lai gūtu darba pieredzi, apgūtu svešvalodas un radītu dziļākas saiknes ar atšķirīgām kultūrām.
"[Jaunieši] dodas uz aizvien tālākām zemēm un ceļo daudz biežāk. Viņi arī tērē ievērojami vairāk naudas nekā iepriekš. Ceļošana jauniešu vidū šobrīd vairāk tiek uzskatīta par veidu, kā gūt nepieciešamo pieredzi, lai papildinātu savu CV, un iepazīt svešas kultūras, nevis vienkārši par brīvā laika pavadīšanas iespēju," atzīst Lora Deilija, Pasaules Jaunatnes Studentu un izglītojošā tūrisma konfederācijas (WYSE) pārstāve.
WYSE pētījuma "New Horizons" ietvaros tika aptaujāti vairāk nekā 34 000 cilvēku no 137 pasaules valstīm. Pētījuma rezultāti tika prezentēti konferencē Sidnejā, un tas uzskatāms par līdz šim plašāko šajā jomā. Visi aptaujātie bijuši vecumā no 18 līdz 35 gadiem, turklāt viņu vidū ir gan gados jauni ceļotāji no Rietumiem, gan attīstības valstīm.
Reklāma
Pētījuma noskaidrots, ka jaunie ceļotāji pērn ārzemēs iztērējuši aptuveni 164 miljardus eiro, kas veido 20 procentus no visu ceļotāju kopējiem izdevumiem. Vidējais ārzemēs pavadītais laiks viņu vidū ir 58 dienas gadā – šis rādītājs kopš 2007. gadā pieaudzis par aptuveni 11 procentiem. Jaunieši pēdējo piecu gadu laikā vidēji veikuši sešus maznozīmīgus, bet piecus ilgākus (vairāk nekā septiņas dienas) ceļojumus, jeb vidēji vismaz divus ceļojumus gadā.
Aizvien vairāk jauniešu pieredzētajā vēlas dalīties ar savām ģimenēm un draugiem, izmantojot sociālos medijus, tostarp portālus Facebook, Twitter un Instagram.
Jaunieši no attīstītām rietumvalstīm aizvien biežāk vēlas piedalīties tādās aktivitātēs kā brīvprātīgais darbs un svešvalodu apguve ārzemēs, turklāt viņi sevi mēdz dēvēt par "kultūras" un "radošajiem" ceļotājiem.
Tajā pašā laikā ceļotāji no attīstības valstīm atzinuši, ka viņiem nav nekādu iebildumu, ja viņi tiek dēvēti par "tūristiem". Daudzi no viņiem piekrīt, ka ceļošana paver jaunas iespējas karjeras uzsākšanā un darba meklējumos.
Kamēr jaunie ceļotāji no Rietumiem visbiežāk devušies uz tālākām zemēm, piemēram, Ķīnu un Latīņameriku, jaunieši no attīstības valstīm par savu iecienītāko galamērķi nodēvējuši ASV.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.